/

حکم بدوی دادگاه آرش صادقی تائید شد/ او به حبس و محرومیت از حقوق شهروندی محکوم شده است

طبق اطلاع یک وکیل دادگستری ‏بعد از واخواهی و برگزاری جلسه‌ رسیدگی یک فعال حقوق بشر و زندانی سابق سیاسی که پیشتر حکم او توسط شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده بود، این حکم عینا در شعبه‌ ۳۶  دادگاه تجدیدنظر تائید شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رامین صفرنیا خشتاونی از تایید حکم دادگاه آرش صادقی خبر داد.

وی گفت: بر اساس این حکم، آرش صادقی از بابت اتهام به اجتماع و تبانی به سه سال و هشت ماه حبس و در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به هشت ماه حبس، توقیف اموال، دو سال تبعید، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت از عضویت در دستجات و گروه‌های سیاسی، دو سال ممنوعیت حضور در فضای مجازی محکوم‏ شده است.

وکیل آرش صادقی افزود: حکم آرش در حال حاضر به شعبه‌ یک اجرای احکام ارسال و با پیگیری اینجانب نامه‌ای برای پزشکی قانونی ارسال شده تا در صورت تایید صادقی بتواند برای طی مراحل درمان مهلتی را از اجرای احکام دریافت کند.

آرش صادقی، یکی از زندانیان سیاسی سرشناس‌ است که سال‌های بسیاری را در زندان جمهوری اسلامی سپری کرد.

او در زندان نیز به بیماری سرطان استخوان مبتلا شد و همچنان درگیر این بیماری است.

این زندانی سیاسی سابق، اوایل بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

جلسه واخواهی وی روز سه شنبه بیست و دوم فروردین ماه در همین شعبه برگزار و آقای صادقی به چهار سال و سه ماه حبس محکوم شد.

آقای صادقی روز چهارشنبه بیست مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

او روز شنبه یکم بهمن ماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.