حکم اعدام سهند نورمحمدزاده لغو و به ۶ سال حبس و ۱۰ سال تبعید محکوم شد

حامد احمدی، وکیل انتخابی سهند نورمحمدزاده اعلام کرد که حکم اعدام سهند لغو شده و وی به ۱۰ سال تبعید و ۶ سال حبس محکوم شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

حامد احمدی، وکیل انتخابی سهند نورمحمدزاده اعلام کرد که حکم اعدام سهند لغو شده و وی به ۱۰ سال تبعید و ۶ سال حبس محکوم شده است.

به گزارش فرانیوز، حامد احمدی گفته است: حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب که به عنوان شعبه هم‌عرض به پرونده سهند نورمحمدزاده رسیدگی می‌کرد، امروز به من ابلاغ شد. متاسفانه قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب رای اصراری صادر کرده به این معنا که به اتهام محاربه اصرار کرده است. قاضی شعبه اعدام را لغو کرده ولی سهند را محارب دانسته است.

به گفته او براین اساس، سهند به اتهام محاربه به ۱۰ سال تبعید به کهنوج استان کرمان، ۵ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و یک سال حبس هم به اتهام اخلال در نظم عمومی محکوم شده است.

نورمحمدزاده، ۱۲ مهر و در جریان اعتراضات سراسری مقابل خانه خود در غرب تهران بازداشت و ۱۶ آبان‌ به اتهام «محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات» در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

وکیل تسخیری سهند آذرماه سال گذشته از ابلاغ حکم اعدام برای این معترض بازداشت‌شده ۲۶ ساله خبر داده و تاکید کرده بود این حکم بدوی و قابل اعتراض است.