پایگاه عین الاسد
/

حمله پهپادی علیه نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد عراق

بامداد امروز یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق، بار دیگر به محل استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» حمله کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری رویترز با تأیید این خبر به نقل از یک منبع امنیتی و یک منبع دولتی نوشت که دو پهپاد مسلح، پایگاه هوایی عین الاسد عراق را که میزبان نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای بین‌المللی در غرب عراق است، هدف قرار دادند.

این منابع عنوان کردند که این حمله در ساعات اولیه روز سه‌شنبه، تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

گروه شبه‌نظامی «مقاومت اسلامی عراق» با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حمله پهپادی را بر عهده گرفته است. این گروه پیش‌تر هم مسئولیت چند حمله پهپادی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را برعهده گرفته بود.

گروه شبه‌نظامی «مقاومت اسلامی عراق» از نیروهای شیعه عراق تشکیل شده و توسط جمهوری اسلامی حمایت می‌شود.

در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته‌اند و منابع خبری سوری گزارش کردند که گروه‌های مسلح عراقی پایگاه آمریکایی پنجشنبه‌شب گذشته التنف در شمال سوریه را با دو پهپاد هدف قرار دادند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که حمله به منافع و پایگاه‌های ایالات متحده در منطقه را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

هر چند ارتش آمریکا بامداد ۵ آبان‌ماه حملات هوایی را علیه دو پایگاه مرتبط با سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی‌اش در شرق سوریه انجام داد اما به نظر می‌رسد این اقدامات و تهدیدات مقامات ایالات متحده نتوانسته مانع حمله‌های گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه شود.