محمد باقری
/

حمایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از حملات حماس به اسرائیل

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، با حمایت از حملات حماس به اسرائیل در پیامی نوشت: «طوفان الاقصی، کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی (اسرائیل) را به یقین تبدیل کرد».

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، «طوفان الاقصی» نامی است که محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس، برای حملات غافلگیرکنندهٔ اخیر علیه اسرائیل اعلام کرده‌ است. اسرائیل پاسخ خود به این حملات را «شمشیرهای آهنین» نامیده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پیام خود مدعی شد این رویداد ثابت کرد‌ تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل محکوم به شکست است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران چند روز پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی علیه گزارش‌های فزایندهٔ اخیر درخصوص کوشش آمریکا برای برقراری صلح میان اسرائیل و عربستان سعودی، علیه این روند موضع گرفته است.

محمد باقری در پیام خود حملهٔ حماس را «پیروزی غرورآفرین مبارزان و مجاهدین فلسطین» نامیده است.

این در حالی ست که سخنگوی وزیر امور خارجه اسرائیل نیز می‌گوید اسرائیل، ایالات متحده و کارشناسان نظامی با هم توافق دارند که ایران پشت حملات اخیر حماس به اسرائیل است.

پیش از این لیور هیات، در گفتگو با فاکس‌نیوز گفته بود که حماس و جهاد اسلامی، دو گروه فلسطینی که به اسرائیل حمله کردند، «به عنوان نیابتی رژیم آیت‌الله» با جمهوری اسلامی کار می‌کنند.

امیر سرتیپ امیر آویوی، معاون سابق فرمانده لشکر غزه نیروهای دفاعی اسرائیل هم در این برنامه خبری به فاکس گفت که ایران ماهانه ده‌ها میلیون دلار به حماس کمک مالی می‌کند و این گروه را به عنوان «نماینده خود در نوار غزه» اداره می‌کند.

آویوی افزود: «ایران می‌بیند که عربستان سعودی و سایر کشورهای سنی عملگرا شروع به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده و به دنبال تقویت محور ایران-حماس-حزب الله در اطراف خاورمیانه هستند».

او در ادامه گفت: «حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای از کشورهای عربی خواست تا تلاش‌های عادی‌سازی را متوقف کنند. ما باید در پشت بلوک سنی عملگرای اسرائیل-آمریکایی متحد شویم و تروریسم را در هر کجا که عمل می کند شکست دهیم. ایران مهمات، آموزش و تجهیزات، از جمله قاچاق از طریق تونل‌های رفح و آموزش در داخل ایران را برای حماس فراهم می‌کند».

سایت علی خامنه‌ای با انتشار پوستری که روی آن با فونت بزرگ نوشته شده است: «طوفان الاقصی» و «رژیم غاصب رفتنی‌ است» حمایت خود را از عملیات «تروریستی» حماس در خاک اسرائیل اعلام کرد.

روز ۱۱ مهر، علی خامنه‌ای گفت کشورهایی از منطقه که به دنبال برقراری روابط با تل‌آویو هستند، ضرر خواهند کرد.

او عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل را به «شرط‌بندی روی اسب بازنده» تشبیه کرد و آن را قماری «محکوم به باخت» خواند.

پس از دور جدید حمله‌های حماس، یحیی رحیم‌صفوی، مشاور علی خامنه‌ای هم با اعلام حمایت از عملیات حماس علیه اسرائیل گفت: «ما از عملیات “طوفان‌الاقصی” اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئنیم جبهه مقاومت نیز حامی این موضوع است.

هم‌زمان خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران نوشت فلسطینی‌ها تعدادی از سربازان و نیروهای پلیس اسرائیل را به اسارت گرفته‌اند. رسانه‌های فلسطینی هم اعلام کردند تعدادی از اسرائیلی‌ها به اسارت نیروهای حماس درآمده‌اند.