/

حمایت اتحادیه‌های کارگری اروپا از کارگران ایرانی

شماری از اتحادیه‌های کارگری اروپا در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه سازمان بین‌المللی کار، از اعتراضات صنفی کارگران ایران اعلام حمایت کردند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

شماری از اتحادیه‌های کارگری اروپا در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه سازمان بین‌المللی کار، از اعتراضات صنفی کارگران ایران اعلام حمایت کردند.

به گزارش فرانیوز، این اتحادیه‌های کارگری از سایر تشکل‌های صنفی کارگری خواسته‌اند با پیوستن به آنها در این روز یا ارسال پیام‌های همبستگی برای حمایت از کارگران ایران، همبستگی طبقاتی خود را نشان دهند.

در این بیانیه با اشاره به خواست اصلی کارگران ایرانی مبنی بر آزادی تشکل و حمایت از حق تشکل و همچنین حق مبارزه صنفی آمده است: نقض آشکار حقوق اولیه کارگران ایرانی که تا حدی در گزارش‌های سالانه سازمان بین‌المللی کار به ثبت رسیده همچنان ادامه دارد و سازمان بین‌المللی کار اقدام مناسبی علیه حکومت ایران انجام نداده است.

این اتحادیه‌ها عنوان کرده‌اند: قرار است فعالان کارگری ایرانی در اعتراض به حضور هیئت جمهوری اسلامی در کنفرانس سالانه سازمان بین‌المللی کار، تحصنی را در روز نهم ژوئن در ژنو برگزار کنند.

در بیانیه اتحادیه‌های کارگری اروپا با اشاره به اعتراضات اخیر کارگران ایران و زندانی شدن فعالان صنفی کارگری و معلمان خاطرنشان شده است: از نظر تشکل‌های مستقل کارگری در ایران، هیئت جمهوری اسلامی متشکل از تشکل‌های کارگری وابسته به دولت است و به هیچ وجه نماینده کارگران ایران نیست.

امضاکنندگان این بیانیه، کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه، جامعه اقدام صنفی ژنو سوئیس، کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا و اتحادیه خدمات عمومی و تجاری بریتانیا هستند.

همچنین امروز پنج شنبه ۱۱ خردادماه و در آستانه برگزاری کنفرانس سازمان بین المللی کار، هشت تشکل صنفی کارگری ایرانی در نامه سرگشاده‌ای به هیات‌های نمایندگی شرکت‌کننده در اجلاس سازمان جهانی کار با اشاره به سرکوب گسترده معترضان صنفی توسط جمهوری اسلامی، خواهان محکوم کردن این اقدامات و اخراج جمهوری اسلامی از اجلاس سازمان جهانی کار شدند.