/

حضور بی‌سابقه زنان در ورزشگاهی خارج از تهران پس از ۴۴ سال ممنوعیت

بعد از ۴۴ سال ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم‌ها حضور زنان در ورزشگاه گل گهر سیرجان برای تماشای بازی تیم این شهرستان با تیم فولاد خوزستان چشمگیر بود، در حالی که بازی تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی تهران در روز چهارشنبه بدون تماشاگر برگزار شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بعد از ۴۴ سال ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها، زنان توانستند در ورزشگاهی خارج از تهران، برای تماشای یک مسابقه فوتبال حضور پیدا کنند.

تصاویر و ویدئوهای زیادی از این حضور بی‌سابقه در رسانه‌های ایران منتشر نشده است.

این در حالی است که حضور زنان در ورزشگاهی خارج از پایتخت با تبلیغات گسترده رسانه‌های داخلی همراه بود.

در معدود تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها زنانی بدون حجاب اجباری دیده می‌شوند.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، از پنج سال پیش از مقامات جمهوری اسلامی خواسته بود که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را صادر کند.

اما فدراسیون فوتبال ایران و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی به بهانه نداشتن «زیرساخت‌های لازم» تاکنون از اجرای کامل این دستور طفره رفته‌اند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز دهم مرداد ماه اعلام کرده بود که پنج ورزشگاه‌، شامل «یادگارِ امام» در تبریز، «نقش جهان» در اصفهان، «شهدای فولاد» در اهواز، «آزادی» در تهران و «شهید سلیمانی» در سیرجان در هفته اول لیگ برتر، میزبان زنان نیز خواهند بود.

این در حالی است که بازی تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی تهران در هفته اول این لیگ بار دیگر به بهانه «آماده نبودن زیرساخت‌ها» در روز چهارشنبه بدون تماشاگر برگزار شد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، روز دهم تیر ماه از «وزارت اطلاعات» و «سپاه» به‌‌ عنوان دو نهاد اطلاعاتی و امنیتی نام برده بود که قرار است در روند تصمیم‌گیری برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها دخالت داشته باشند.

تاج گفته بود: بر اساس مصوبه شورای امنیتی ملی، وزارت اطلاعات و سپاه در کنار وزارتخانه‌های کشور و ورزش، همچنین فدراسیون فوتبال و نیروی انتظامی، باید پیش‌نویس دستورالعمل جامع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را با کلیه ابعاد و ملاحظات امنیتی، سیاسی، فرهنگی، فنی، محتوایی و اقتصادی تدوین کنند.