/

جیمزکلورلی: درحال ارزیابی موثرترین راه برای محدود کردن فعالیتهای شرورانه سپاه هستیم

وزیرخارجه بریتانیا در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به ادامه تهدیدات از سوی رژیم ایران گفت فقط دولت ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک گروه تروریستی اعلام کرده و بریتانیا همچنان به ارزیابی و تعیین «مؤثرترین راه برای محدود کردن فعالیت‌های شرورانه سپاه و در واقع حکومت ایران» ادامه می‌دهد

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

وزیرخارجه بریتانیا در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به ادامه تهدیدات از سوی رژیم ایران گفت فقط دولت ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک گروه تروریستی اعلام کرده و بریتانیا همچنان به ارزیابی و تعیین «مؤثرترین راه برای محدود کردن فعالیت‌های شرورانه سپاه و در واقع حکومت ایران» ادامه می‌دهد.

به گزارش فرانیوز، جیمز کلورلی وزیر خارجه بریتانیا دوشنبه ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) در مصاحبه با «فاکس نیوز» بر لزوم اتحاد بریتانیا و ایالات متحده در مورد مسائل کلیدی، از جمله تهدیدات هسته‌ای بالقوه روسیه و جمهوری اسلامی تأکید کرد.

او گفت: «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یک اولویت مطلق در سیاست خارجی بریتانیا است. ما از نزدیک با فرانسه، آلمان و ایالات متحده روی اعمال تحریم‌ها کار کرده‌ایم و بدیهی است که از نزدیک می‌دانیم که در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای جلوگیری از ایران چه می‌کنیم.»

او در عین‌حال گفت که بریتانیا همیشه سیاست‌ها و رویکردهای بین‌المللی خود را مورد بازبینی قرار می‌دهد و در صورت لزوم به اصلاح آنها دست می‌زند.

کلورکی در ادامه گفت: اولویت اصلی سیاست خارجه بریتانیا محافظت و تامین امنیت شهروندان این کشور است.

فاکس‌نیوز می‌نویسد «در حالی که بریتانیا مواضع سخت خود را علیه چین و روسیه حفظ کرده، اما یک نقطه اختلاف آشکار با ایالات متحده داشته است، این کشور با وجود ادامه تحریم‌ها علیه سپاه هنوز این تشکیلات را به عنوان گروه تروریستی اعلام نکرده‌ است».

با وجود اظهارات وزیر خارجه بریتانیا در مورد ارزیابی‌ِ متفاوتِ لندن و واشینگتن بر سر روش مقابله با فعالیت‌های تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روزنامه تلگراف با انتشار گزارشی در ابتدای اسفند ماه سال گذشته خورشیدی مدعی شد برخی دیپلمات‌های ارشد دولت فدرال آمریکا در تلاش‌اند تا بریتانیایی‌ها را قانع کنند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست نیروهای تروریستی قرار ندهد.