//

جمهوری اسلامی پشت پرده پروژه‌ای علیه اهداف یهودیان در آمریکا

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزارت دادگستری ایالات متحده از جمهوری اسلامی به عنوان پشت پروژه‌ای موسوم به نقشه‌برداری در بوستون علیه اهداف یهودیان نام بر‌د.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، جک برگمن در این نامه عنوان کرده است که هدف از این کارزار کاشتن تخم اختلافات اجتماعی و تضعیف اعتماد به نهادهای آمریکایی ا‌ست.

یک گروه ناشناس حدود یک سال قبل با راه‌اندازی یک وب‌سایت، نقشه دقیق ۴۹۷ مرکز مدنی، نظامی و امنیتی و همینطور دانشگاه‌ها و محل سکونت چند سیاستمدار را روی نقشه شهر بوستون در شرق آمریکا منتشر کردند.

این گروه مراکز فوق را حامیان «استعمار فلسطین، صهیونیست‌ها و متحدان آمریکا» در پروژه‌های استعماری نامیدند.

این در حالی است که شبکه پرس‌تی‌وی متعلق به جمهوری اسلامی، بلافاصله یک مقاله در حمایت از این پروژه در وب‌سایت خود منتشر کرد.

بر اساس نتایج تحقیقات یک گروه مطالعاتی، به احتمال بسیار زیاد جمهوری اسلامی از این پروژه تروریستی حمایت می‌کند.

طبق این گزارش، تحلیل داده‌های سایت پروژه نقشه‌برداری نشان می‌دهد این گروه از سیستم جی‌ای‌اس برای طراحی نقشه استفاده کرده‌اند.

همچنین از ۴۹۷ مرکزی که در نقشه قابل مشاهده است، آدرس و تصاویر هزار و هشتصد مرکز دیگر نیز بارگذاری شده است.

از سویی دیگر، بلافاصله پس از راه‌اندازی وب‌سایت پروژه، صبح همان روز، توییتر جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل در بوستون، خبر آغاز به کار سایت را منتشر کرد.

همچنین صامدون، شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی، بازنشر و حمایت از پروژه نقشه‌برداری را آغاز کرد و گروه‌های نئونازی آمریکایی هم در شبکه‌های اجتماعی از پروژه نقشه‌برداری حمایت کردند.

کالا والش، فعال پروگرسیو در بوستون و عضو سوسیال دموکرات‌های آمریکا و نویسنده موندو وایس که اولین مصاحبه با یک عضو ناشناس پروژه نقشه‌برداری را منتشر کرد، از حامیان این وبسایت است و شبکه الجزیره در یک ویدیو کالا والش را یکی از اعضای پروژه نامید.

همچنین اشتباهات نگارشی مکرر در بخش عربی وب‌سایت پروژه، کارشناسان را به این نتیجه رسانده که احتمالا یک گروه فارسی‌زبان آن را هدایت می‌کند.

از طرف دیگر، شبکه فاکس نیوز، این وب‌سایت را لیست ترور جمهوری اسلامی در آمریکا نامیده است.