جمهوری اسلامی و یک «اعتراف اجباری» دیگر/ عذرخواهی اجباری نوازنده تار شهرک اکباتان

نغمه مرادآبادی، نوازنده‌ تار، که در حمایت از دختران اکباتان  قطعه «آرام باش» را در این شهرک نواخته بود، تحت فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی وادار به اعتراف و عذرخواهی اجباری شد. به گزارش فرانیوز، نغمه مرادآبادی در آخرین روزهای اسفند ماه در شهرک اکباتان اجرای آهنگ «آرام باش» را با تار و بدون حجاب اجباری اجرا کرد. حدود یک هفته پس از انتشار این اجرا در فضای مجازی، در روز جمعه چهارم  فروردین ماه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی او را به «اعتراف و عذرخواهی اجباری» در حالی که «حجاب اجباری» بر سر داشت، وادار کردند. براساس این گزارش حساب

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

نغمه مرادآبادی، نوازنده‌ تار، که در حمایت از دختران اکباتان  قطعه «آرام باش» را در این شهرک نواخته بود، تحت فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی وادار به اعتراف و عذرخواهی اجباری شد.

به گزارش فرانیوز، نغمه مرادآبادی در آخرین روزهای اسفند ماه در شهرک اکباتان اجرای آهنگ «آرام باش» را با تار و بدون حجاب اجباری اجرا کرد.

حدود یک هفته پس از انتشار این اجرا در فضای مجازی، در روز جمعه چهارم  فروردین ماه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی او را به «اعتراف و عذرخواهی اجباری» در حالی که «حجاب اجباری» بر سر داشت، وادار کردند.

براساس این گزارش حساب توییتری «شهرک اکباتان» در توییتی در این خصوص نوشت: متاسفانه جمهوری اسلامی باز هم با گرفتن اعتراف اجباری سعی کرده موج نافرمانی‌های مدنی و حمایت‌ها از دختران اکباتان را کنترل کند.

حساب توییتری شهرک اکباتان افزود: ویدیوی عذرخواهی نغمه مرادآبادی با حجاب اجباری در صفحه‌ اینستاگرامش منتشر شده است.

گفتنی ست پنج دختر جوان روز ۱۷ اسفند، همزمان با روز جهانی زن، در محوطه بلوک ۱۳ شهرک اکباتان تهران، با آهنگ «آرام باش» رما، خواننده اهل نیجریه و سلنا گومز خواننده آمریکایی یک رقص گروهی را اجرا کردند که انتشار ویدیوی آن بازتاب‌های گسترده‌ای داشت.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی یک روز بعد، هجدهم اسفند ماه، با مراجعه به بلوک ۱۳ اکباتان و بررسی فیلم‌ دوربین‌های مدار بسته در جستجوی این دختران بودند. این پنج دختر جوان که در شبکه‌های اجتماعی به «دختران اکباتان» مشهور شدند، پس از احضار اولیه و دریافت تذکر، بار دیگر از سوی قوه قضاییه احضار و پس از دو روز بازداشت وادار به اعتراف اجباری در مقابل دوربین شدند.