/

جمهوری اسلامی تهدید کرد؛ تحریم های جدید با واکنش جدی مواجه می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه هشداد داد هرگونه تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی با «واکنش جدی، متناسب و متوازن» تهران مواجه خواهد شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز دوشنبه بریتانیا، فرانسه، و آلمان را به «بهانه‌جویی» و «اتهام‌زنی» متهم کرد و مدعی شد سه دولت اروپایی عضو برجام از انجام تعهدات‌شان در چارچوب این توافق اجتناب کرده‌اند.

او تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را «غیرقانونی» و «نقض حقوق بشر» خواند و افزود بریتانیا، فرانسه، و آلمان به اندازه ایالات متحده کوتاهی کرده‌اند و باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشند.

این اظهارات کنعانی در واکنش به  انتشار خبر تروییکای اروپا برای حفظ «تحریم‌های موشک‌های بالستیک» اتحادیه اروپا علیه ایران است که قرار است در ماه اکتبر منقضی شود.

۱۶ تیرماه سه کشور اروپایی بعد از تازه‌ترین نشست برجامی در شورای امنیت سازمان ملل در یک بیانیه مشترک، نسبت به انقضای تحریم موشکی جمهوری اسلامی در مهر ماه هشدار داده و از این حکومت خواستند در فعالیت‌های خود تنش‌زدایی کند.

بریتانیا، فرانسه و آلمان در این بیانیه مشترک از جمهوری اسلامی خواستند فورا اقداماتی جهت گشایش فضا برای تعامل سازنده با جامعه بین الملل انجام دهد.

آنها همچنین برداشتن گام جدید در راستای احیای دیپلماسی در زمینه هسته‌ای را حیاتی عنوان کردند.