/

جمهوری اسلامی برای حل بحران حمل‌ونقل هوایی دست به دامان روسیه شد

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران از درخواست جمهوری اسلامی از روسیه برای رفع بحران حمل و نقل هوایی داخلی خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حرمت‌الله رفیعی با اشاره به نابسامانی موجود در بازار حمل‌ونقل هوایی داخل کشور گفته است که «از روس‌ها درخواست کرده‌ایم که ۳ فروند هواپیما در اختیار ما قرار دهند تا از آن‌ها در پرواز‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی درباره استفاده از هواپیمای شرکت‌های خارجی برای انجام پرواز داخلی گفت: این کار غیرقانونی نیست؛ ناوگان هوایی کشور محدود است و مردم همواره گلایه دارند که بلیت هواپیما کمیاب است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران افزود: تعداد ناوگان هوایی کشور باید به ۵۰۰ فروند افزایش یابد، در حالیکه هم اکنون تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هواپیمای فعال وجود دارد.

رفیعی با بیان این‌که مکاتبات لازم در این زمینه با روسیه انجام شده است، گفت: اگر بتوانیم این تعداد هواپیما را به‌کار بگیریم، هواپیما‌های دیگر را نیز دریافت می‌کنیم.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی خبر داده است که در سایت‌های داخلی فروش بلیط هواپیما تا یک ماه آینده هیچ بلیطی وجود ندارد اما بلیط پروازهای داخلی با قیمت دلاری در سایت‌های خارجی فروخته می‌شود.

تسنیم نوشته است: حمل‌ونقل هوایی کشور همچنان نابسامان است و عرضه بلیت در این بخش به کمترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسیده است. این وضعیت پس از اظهارات عجیب رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره هواپیما سوار شدن قطارسوارها و اتوبوس‌سوارها تشدید شده است.

این خبرگزاری حکومتی افزوده است: اگر تا چند ماه پیش بلیت پروازها داخلی با مشقت فراوان خریداری می‌شد،‌ امروز همین بلیت نایاب شده و تنها صندلی‌های بیزینس پروازها آنهم برای حداقل یکماه آینده قابل خریداری است.