/

تمجید نتانیاهو از خنثی‌شدن حمله تروریستی سپاه علیه اسرائیلی‌ها در قبرس

دفتر نخست وزیر اسرائيل با انتشار بیانیه‌ای از خنثی‌سازی حمله مرتبط با سپاه پاسداران به اهداف اسرائیلی در قبرس تمجید کرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در این بیانیه که توسط خبرگزاری رویترز منتشر شده به نقل از بنیامین نتانیاهو آمده است: اسرائیل از خنثی شدن حمله تروریستی ایران در خاک قبرس علیه اهداف اسرائیلی استقبال می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: اسرائیل در همه جا به روش‌های مختلف برای محافظت از یهودیان و اسرائیلی‌ها عمل می‌کند و به اقدامات خود برای از بین بردن تروریسم ایران در هر کجا که سرش را بلند کند، از جمله در خاک ایران، ادامه خواهد داد.

رسانه‌های اسرائیل روز گذشته گزارش دادند که سرویس اطلاعات قبرس طرح یک گروه ایرانی که قصد حمله به شهروندان اسرائیلی‌ در قبرس شمالی را داشتند، خنثی کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، قبرس پیشتر اطلاعاتی در مورد این هسته‌ جاسوسی ایرانی و طرح حمله به اسرائیلی‌ها در این کشور را از تل‌آویو و واشینگتن دریافت کرده بود.

این رسانه‌ها اظهار داشتند که سرویس اطلاعات قبرس چندین ماه است این هسته‌ جاسوسی را زیر نظر دارد.

دو سال پیش، دفتر نفتالی، بنت نخست‌وزیر وقت اسرائیل اعلام کرد جمهوری اسلامی در پی ترور تاجران اسرائیلی فعال در قبرس بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند یک شهروند آذربایجانی ۳۸ ساله با تابعیت روسیه به دلیل طراحی ترور تعدادی از تاجران اسرائیلی ساکن نیکوزیا، پایتخت قبرس بازداشت شد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، گفته می‌شد تعدادی از تجاری که قرار بود در این حملات هدف قرار بگیرند، از طریق سرویس‌های اطلاعاتی مطلع و موفق شدند در مدت کوتاهی از قبرس خارج شوند.

تدی ساگی، میلیاردر اسرائیلی نیز که پس از هشدارهای نهادهای امنیتی در قبرس توانست از این حمله جان سالم به در برد، ایران را به دست داشتن در این سوء قصد متهم کرده بود.

تاکنون گزارش‌هایی از دخیل بودن سپاه پاسداران در حمله به شهروندان اسرائیلی در دیگر کشورها از جمله ترکیه نیز منتشر شده است.