/

تلاش سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» برای «مبارزه با سانسور اینترنت» در ایران

«سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، با فرارسیدن سالروز قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی از راه‌اندازی وبسایتی خبر داد که حامیان معترضان می‌توانند برای «تامین مالی» پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، کمک‌های مالی خود را به آن اهدا کنند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای در اینباره بیانیه‌ای صادر کرده است.

مدیر سیاست‌‌گذاری این سازمان از پروژه «صور فلکی» در تلاش برای «آزادی بیان و حقوق بشر» و همچنین «مبارزه با سانسور اینترنت حکومتی»، رونمایی کرد.

با وجود تلاش‌های جمهوری اسلامی برای محدود کردن دسترسی به اینترنت، این پایانه‌های استار‌لینک به ایرانیان کمک می‌کند تا با هم ارتباط برقرار کنند.

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای در بیانیه خود اعلام کرد: این ابتکار برای جلوگیری از قطع ارتباط اینترنتی در ایران است.

این سازمان افزود: هدف حفاظت از ایرانیانی است که علیه جمهوری اسلامی اعتراض و از جنبش «زن، زندگی، آزادی» حمایت می‌کنند.

این سازمان عنوان کرده که کمک‌های مالی دریافتی، تهیه و توزیع پایانه‌های استارلینک در خاک ایران و هزینه‌های اشتراک را پوشش می‌دهد.

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای تصریح کرده که دریافت‌کنندگان این پایانه‌ها، آموزش جامع کاربران و زیرساخت سخت‌افزاری لازم»برای افراد در معرض خطر در ایران را به دقت بررسی کرده است.

در دی ماه گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی با تأیید فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران گفته بود که نمی‌داند شمار دستگاه‌های فعال شده در کشور چقدر است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود که اینترنت ماهواره‌ای فعال شده اما در جریان این که چه تعداد فعال شده نیستم و صاحب شرکت ارائه‌دهنده می‌تواند آمار صحیح بدهد.

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس ایکس، همزمان گفته بود: تقریبا ۱۰۰ دستگاه ترمینال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است.