تغییر محتوای کتاب زبان های خارجی مطابق با نظر علی خامنه ای

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که «طبق دیدگاه» علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، علاوه بر کتاب‌های مدارس، تغییراتی در محتوای کتاب‌های درسی زبان خارجی در آموزشگاه‌های ایران هم ایجاد می‌شود.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که «طبق دیدگاه» علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، علاوه بر کتاب‌های مدارس، تغییراتی هم در محتوای کتاب‌های درسی زبان خارجی در آموزشگاه‌های ایران ایجاد می‌شود.

به گزارش فرانیوز، احمد محمودزاده در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران این امر را «ساماندهی آموزشگاه‌های زبان» در ایران نام گذاشت و گفت که رهبر جمهوری اسلامی انتقادهایی درباره «محتوای کتاب‌های زبان» داشته و خواستار «بازنگری» در این کتاب‌ها شده است.

او درباره این انتقاد خامنه‌ای گفت: «مکالمه، تصویر و یا هر چیز دیگری که ارائه می‌شود باید تماما متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی اسلامی باشد.»

این مقام وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که به زودی دستوری سراسری برای اعمال تغییرات در کتاب‌های درسی زبان خارجی اعلام خواهد شد تا علاوه بر مدارس، موسسات و آموزشگاه‌های زبان نیز با «محتواهای جدید» کلاس‌های خود را برگزار کنند.

پیش از این نیز محتوای کتاب های درسی طبق سیاست های حکومت و با دخالت رهبر جمهوری اسلامی تدوین می شد و این بار طبق آخرین سیاستگذاری ها نوبت به تغییر محتوای کتاب های زبان خارجی رسیده است.

محمودزاده همچنین گفت که بر اساس نظر خامنه‌ای، قرار است «انحصار زبان انگلیسی» در برنامه‌های آموزشی مدارس شکسته شود.

این به این معناست که مقرر شده علاوه بر زبان انگلیسی آموزش زبان های خارجی دیگری در برنامه آموزشی کشور گنجانده شود. طبق اخبار منتشر شده زبان چینی یکی از این زبان های خارجی مد نظر حکومت ایران است.

او در این باره افزود: در سال‌های گذشته همیشه زبان انگلیسی تدریس می‌شد که این انحصار برای سال‌های آتی شکسته خواهد شد و زبان‌های دیگر وارد دروس دانش‌آموز می‌شوند که در این موضوع مدارس غیردولتی پیشگام هستند.

در سال‌های اخیر علی خامنه‌ای علیه تدریس زبان انگلیسی در مدارس ایران موضع گرفته است.

او سال ۹۵ ضمن انتقاد از ترویج زبان انگلیسی در نهاد‌های آموزشی ایران گفت: اکنون کار به جایی رسیده که آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک‌ها کشیده شده است.

پس از این سخنان، آموزش و پرورش تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی را ممنوع اعلام کرد.