تعیین تاریخ تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر؛ احضار مدیران رسانه‌های داخلی در پی انتشار اخبار درباره پرونده این قتلها

سخنگوی خانه سینمای ایران اعلام که مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، همسرش چهارشنبه ۲۶ مهر ماه برگزار می‌شود. همچنین شماری از مدیران رسانه‌های داخلی در پی انتشار اخباری درباره قتل این دو تن احضار شده‌اند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسول صدر عاملی گفت مراسم از ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود.

اجساد داریوش مهرجویی، کارگردان و وحیده محمدی‌فر، نویسنده و همسر او در شامگاه ۲۲ مهر ماه در ویلای شخصی آنها در زیبادشت فردیس پیدا شد.

قتل آنها واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

پلیس گفته است که تاکنون چهار مظنون به قتل آنها شناسایی شده که دو نفر آنها بازداشت شده‌اند.

علی صالحی، دادستان تهران از احضار مدیران رسانه‌های «اعتماد» و «فراز» در ارتباط با پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش خبر داد.

اظهارات او در نشست امروز شورای عالی آن قوه قضاییه بعد از آن مطرح شد که غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ رئیس آن قوه گفت: از همان ابتدای امر، مسئولان قضایی مربوطه به موضوع ورود کرده و او نیز «شخصاً» این پرونده را پی‌گیری می‌کند.

دادستان تهران عنوان کرد؛ مدیران رسانه‌های اعتماد و فراز و همچنین برخی از روزنامه‌نگاران فراخوانده شدند و تذکرات، توجیهات و ارشادات لازم در خصوص آن‌ها انجام شد.

همچنین علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت از دستور رئیسی پیرامون تحقیق و بررسی در خصوص قتل داریوش مهرجویی خبر داد.

او گفت: در جلسه روز گذشته هیئت دولت وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حادثه دلخراش قتل کارگردان مطرح کشور، داریوش مهرجویی و همسر ایشان و اقداماتی که طی ساعات اولیه انجام شده، گزارشی ارائه کردند.

بهادری‌جهرمی افزود: پیرو این گزارش رئیس‌جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش‌های انتظامی و امنیتی دستور دادند تا با جدیت و سرعت مضاعف موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع رسانی شود.