حمله اسرائیل به سوریه
/

تعدادی مستشار ایرانی در حمله اسرائیل به دمشق کشته شدند

رسانه‌های حکومتی در سوریه و ایران از یک حمله مرگبار منتسب به اسرائیل به مقر سپاه پاسداران در منطقه سیده زینب در جنوب دمشق خبر دادند و با وجود تکذیب سفیر ایران، رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کرد که تعدادی از «مستشاران ایرانی» در این حمله کشته شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری رسمی سوریه روز دوشنبه نهم بهمن به نقل از منابع نظامی خبر داد که «اسرائیل ساعت ۱۳ تعدادی از نقاط جنوب دمشق را هدف قرار داد».

این خبرگزاری افزود: «حمله هوایی به دمشق منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی و خسارات مادی شد».

وزارت ذفاع سوریه در بیانیه‌ای زمان این حمله را حدود ساعت ۱ بعد ازظهر روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد و گفت اسرائیل «نقاطی در جنوب دمشق را هدف قرار داد.»

این بیانیه به نقل از یک مقام دفاعی سوریه، کشته شدن تعدادی از مستشاران ایرانی در این حمله را تأیید کرد و افزود چند غیرنظامی نیز جان باختند و خسارت‌هایی به بار آمد.

همزمان خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نوشت یک مرکز مستشاری ایران مورد هدف قرار گرفته است.

این خبرگزاری حمله را به اسرائیل منتسب کرده است.

شبکه العربیه مکان مورد حمله در سوریه را مقر فرماندهی نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی معرفی کرد و خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک منبع نزدیک به ایران گزارش داد که این حمله به یک مکان مورد استفاده سپاه پاسداران انجام شده است.

در پی این حمله، صدا و سیمای جمهوری اسلامی از کشته شدن دو نفر خبر داد و افزود که این حمله به «یک منطقه مسکونی» انجام شده است. صدا و سیما افزود «یک ساختمان مسکونی در منطقه عقربا در نزدیکی زینبیه» هدف قرار گرفته است.

اسکای‌نیوز به نقل از دیده‌بان سوریه نوشته که در پی حمله روز دوشنبه در منطقه سیده زبنبیه در جنوب دمشق شش نفر از جمله نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

این حمله در پی کشته شدن سه سرباز آمریکایی به دست نیروهای نیابتی وابسته به حکومت ایران در مرز سوریه و اردن انجام شده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، گفت که حمله اخیر به نیروهای آمریکایی به دستور مقام‌های تهران صورت نگرفته است.

اواخر دی‌ماه نیز در حمله دیگری به دمشق، پنج عضو نیروی قدس کشته شدند که سپاه پاسداران آنها را حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمدامین صمدی معرفی کرد.

مقام‌های و رسانه‌های جمهوری اسلامی اعضای سپاه پاسداران در سوریه را «مستشاران نظامی» معرفی می‌کنند.