تشکیل یگان حفاظت در مترو برای مقابله با مخالفان حجاب/ تمامی قطارها پرده کشی می شود

علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص اقدامات شهرداری پیرامونحوزه عفاف و حجاب توضیحاتی ارائه کرد و گفت که شهرداری در 70 ایستگاه مترو کار «ایجابی سنگین» کرده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص اقدامات شهرداری پیرامون حوزه عفاف و حجاب توضیحاتی ارائه کرد و گفت که شهرداری در ۷۰ ایستگاه مترو کار «ایجابی سنگین» کرده است.

به گزارش فرانیوز، در ویدیویی که از شهردار تهران منتشر شده وی در شورای شهر تهران می گوید: از ۵ ماه گذشته کار ایجابی در رابطه با مساله حجاب‌ را در ایستگاه‌های مترو آغاز کردیم. در ۷۰ ایستگاه مترو کار «ایجابیِ سنگین» در رابطه با حجاب انجام دادیم.

زاکانی دربارهٔ نحوهٔ انجام «کار ایجابی سنگین» مرتبط با اعمال حجاب اجباری در ایستگاه‌های مترو توضیح می‌دهد که «گروه‌های جهادی آمدند، دوستان ما آمدند و یگان حفاظت را تشکیل دادیم که مصوبه‌اش از سال ۱۳۹۶ اجرا نشده بود، اما ما آن را تشکیل دادیم.»

او بیان می‌کند: مطابق قوانین کشور در این رابطه پیش می رویم، مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی‌حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی، سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است.

زاکانی دربارهٔ زنان مخالف حجاب اجباری نیز ادعا می‌کند این اقدامی است از سوی «دشمن» که ۱۲ سال عقبه دارد و آن‌ها روی این موضوع کار کرده‌اند.

هم‌زمان در روز یک‌شنبه دهم اردیبهشت ماه تصاویری از واگن‌های مترو تهران منتشر شد که نشان می‌داد «در میان واگن‌ها» درگاه‌های پرده‌ای نصب شده است.

وب‌سایت اعتماد آنلاین نوشت که این پرده‌ها «بین واگن زنان و مردان در مترو تهران، برای جداسازی این واگن‌ها از هم نصب شده است.»

مسعود درستی، مدیرعامل مترو، در این باره به خبرگزاری ایرنا گفت که نصب «درهای حائل» از اسفند پارسال آغاز شده و «تا چند هفته آینده در تمامی قطارها نصب خواهد شد».

مدیرعامل مترو ادعا کرد این «درهای حائل» در پی درخواست مردم نصب شده و «این درخواست در رتبه اول فراوانی اعتراضات مردمی قرار داشت».

مسعود درستی همچنین با تقلیل اعتراض‌ها به نصب این پرده‌ها به «طرح نصب‌شده» روی شیشه‌ها گفت: «اگر اجرای طرح گل روی شیشه‌ها بازخورد خوبی در بین مردم نداشته، اصراری روی آن نداریم و طرح تغییر خواهد کرد.»