تشکیل پرونده قضایی برای ساختمان‌های «ناایمن» تهران/ ۸ بیمارستان و ۲۱ مجتمع تجاری در فهرست

اسامی ۴۵ ساختمان «نا‌ایمن» از جمله ۸ بیمارستان بزرگ و معروف در تهران توسط زیرمجموعه‌های سازمان راه و شهرسازی استان تهران تهیه و برای جمع بندی نهایی به مرکز تحقیقات وزارت راه ارسال شده است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

اسامی ۴۵ ساختمان «نا‌ایمن» از جمله ۸ بیمارستان بزرگ و معروف در تهران توسط زیرمجموعه‌های سازمان راه و شهرسازی استان تهران تهیه و برای جمع بندی نهایی به مرکز تحقیقات وزارت راه ارسال شده است.

به گزارش فرانیوز، بر اساس فهرست تهیه شده از ساختمان‌های حادثه خیز بیمارستان‌های «امام خمینی، لولاگر، رسول اکرم، طرفه، سینا، بوعلی، شهدای یافت آباد و بیمارستان فیاض بخش» در بین ساختمان‌های «ناایمن» قرار دارند.

بر همین اساس تعداد ۲۱ مجتمع تجاری از جمله «پاساژ کویتی‌ها، پاساژ میلاد قائم و پاساژ صفوی» نیز در گروه ساختمان‌های «ناایمن» قرار گرفته‌اند.

بر اساس فهرست منتشر شده توسط معاونت «حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم» دادستانی کل کشور تعداد ۱۱ مجتمع تجاری و اداری شامل مجتمع‌های شناخته‌شده‌ای همچون «خلیج فارس، ونک پارک، مجتمع تجاری بام لند و مجتمع اداری تجاری بوستان» از دیگر موارد قابل تامل در این فهرست هستند.

در بین این ساختمان‌ها اسامی ۱۱ مجتمع مسکونی و ۲ خوابگاه دانشجویی به نام‌های خوابگاه دانشگاه شریعتی و خوابگاه دانشگاه شاهد هم به چشم می‌خورد.

طبق اعلام معاونت «حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم» دادستانی کل کشور برای هر کدام از این ساختمان‌ها یک «پرونده قضایی» در دادستانی تشکیل شده است.

از دیگر موارد موجود در فهرست اعلام شده می‌توان به اسامی شناخته‌شده‌ای مثل بازارچه سنتی ستارخان، اداره مالیات غرب تهران، مجتمع فرهنگی ورزشی و تفریحی ارم و ساختمان جهاد کشاورزی، ساختمان علاءالدین، مجتمع‌های تاکسیرانی، کارخانه ارج، شرکت صنایع نساجی هلال ایران و سازمان اموال تملیکی کشور اشاره کرد.

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران درگفتگو با صداوسیمای جمهوری اسلامی درباره وضعیت ساختمان های ناایمن گفت: در بررسی های دو سال گذشته، از ۷۷ هزار ساختمان و پلاکی که همکاران ما در سازمان آتش نشانی و معاونت پیشگیری مراجعه و پایش کردند تقریباً ۳۴ هزار واحد شناسایی شده اند که مسائل مربوط به ضوابط آتش نشانی را رعایت نکردند و به تعبیر ما ناایمن هستند و از این ۳۴ هزار ساختمان، ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر بودند.

به گفته او با پیگیری های صورت گرفته، تعداد ۱۲۹ ساختمان به ۹۵ یا ۹۳ ساختمان کاهش پیدا کرده است. همچنین  ۱۱ هزار واحد پرخطر که در سال ۱۴۰۱ با پیگیری‌هایی که انجام شده هزار ساختمان کسر شده است که اخطارها ادامه دارد.