/

تداوم سیاست‌ یکدست‌سازی مراکز آموزشی؛ اخراج یک استاد دیگر دانشگاه هنرتهران

بر اساس گزارش منابع خبری دانشجویی، در ادامه روند اخراج اساتید معترض در دانشگاه‌های کشور، یک عضو هیات علمی و استاد دانشگاه تهران اخراج شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از کانال دانشجویان متحد، دکتر مسعود علیا، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه هنر تهران اخراج شد.

او پیش‌تر نیز به همراه دکتر امیر مازیار از تدریس منع شده بودند.

«پاک‌سازی دانشگاه» از استادان منتقد ادامه دارد. طرفداران حکومت، اخراج استادان را با آمریکا و اروپا مقایسه و امری عادی جلوه می‌دهند. برخی دانشگاه‌ها، مقامات سیاسی و نمایندگان مجلس نیز تاکید دارند به‌جای «اخراج» باید از عباراتی مثل «عدم احراز صلاحیت» و «پایان قرارداد» استفاده کرد.

ده‌ها استاد در هفته‌ها و ماه‌های گذشته به دلیل رویکرد انتقادی خود و حمایت از دانشجویان و مردم معترض از دانشگاه اخراج شده‌اند و هر روز خبر جدیدی درباره حذف دیگر استادان منتشر می‌شود.

روزنامه اعتماد با انتشار گزارش‌هایی خبر داد که تنها در دولت سیزدهم یعنی از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور امسال، دست‌کم ۱۱۰ استاد مشمول «پاک‌سازی دانشگاه‌ها» شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که از تابستان پارسال تاکنون نام ده‌ها استاد دانشگاه در فهرست ممنوع‌الورودها، ممنوع‌التدریس‌ها، اخراجی‌ها و بازنشسته‌های اجباری قرار گرفته، در یک هفته پیش از انتشار این گزارش نیز تعداد دیگری به این فهرست اضافه شده‌اند.

در دانشگاه‌های آزاد، تهران، علوم پزشکی تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی، بیشترین احکام تعلیق، انفصال موقت از تدریس، ممنوع الورودی، قطع حقوق استاد، پایان همکاری و بازنشستگی اجباری صادر شده است.