/

تداوم سرکوب دانشجویان؛ محرومیت ۱۶ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی از تحصیل

به دنبال آغاز خیزش انقلابی ایرانیان و جنبش دانشجویی که از نقاط عطف این خیزش است، ۱۶ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی با حکم انضباطی از تحصیل محروم شده‌اند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در دانشگاه علامه طباطبایی ۱۶ دانشجو با حکم انضباطی از تحصیل محروم شده‌اند که البته پیش‌بینی‌ها می‌گوید احتمالا این تعداد بیشتر باشد.

اسامی دانشجویان محروم از تحصیل توسط کمیته انضباطی دانشگاه علامه طباطبایی به این شرح است؛

«علیرضا کاظمی مقدم، فاطمه حمیدی بهشتی، علی اسمعیل فراهانی، ساغر رحیمی شاد، زهرا یاس معینی، زینب کیامنفرد، دنیا کاسبی، مریم محمودی هرکدام دو ترم محرومیت از تحصیل، امیرمهدی قدس، محمدحسین شعائی و محمدامین قربانی هر کدام یک ترم محرومیت از تحصیل، احسان رحمانی، یک ترم تعلیق اجرایی و کیانا مجیری، محمدحسین مصلایی، احمدرضا حکیمی، هر کدام یک ترم تعلیق از تحصیل و امیررضا علیپور، یک ترم منع موقت از تحصیل»

این دانشجویان در حالی از تحصیل محروم شده‌اند که محرومیت از تحصیل تنها به دلیل مشارکت دانشجویان در استفاده از حق آزادی بیان و حق اعتراض به طور کامل با حقوق اساسی شهروندان به ویژه حق بهره‌مندی از تحصیل و آموزش در تناقض است.

از سوی دیگر تجربه نشان داده است که این دانشجویان پس از طی دوران محرومیت نیز برای بازگشت به تحصیل با مشکلات و موانع روبرو شده و در عمل این اساسی‌ترین حق آنها یعنی حق تحصیل است.

پیشتر کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان گزارش کرده یود که تاکنون ۱۴۷ حکم انضباطی علیه دانشجویان صادر شده است.