/

تحریم ۷ نهاد و فرد مرتبط با صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا

ایالات متحده باهدف ضربه‌زدن به صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی، چهار نهاد و سه فرد دست‌اندرکار تهیه تجهیزات مورد نیاز در ساخت تسلیحات برای جمهوری اسلامی را در ترکیه و ایران را تحریم کرد. به گزارش فرانیوز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در هماهنگی با پلیس اف‌بی‌آی، چهار نهاد و سه فرد را در ایران و ترکیه به دلیل مشارکتشان در فراهم‌کردن تجهیزات – شامل موتورهای ساخت اروپا برای استفاده در پهپاد – برای برنامه پهپاد و تسلیحات جمهوری اسلامی شناسایی کرده و در لیست تحریم‌های ایالت متحده قرار داده است. بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

ایالات متحده باهدف ضربه‌زدن به صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی، چهار نهاد و سه فرد دست‌اندرکار تهیه تجهیزات مورد نیاز در ساخت تسلیحات برای جمهوری اسلامی را در ترکیه و ایران را تحریم کرد.

به گزارش فرانیوز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در هماهنگی با پلیس اف‌بی‌آی، چهار نهاد و سه فرد را در ایران و ترکیه به دلیل مشارکتشان در فراهم‌کردن تجهیزات – شامل موتورهای ساخت اروپا برای استفاده در پهپاد – برای برنامه پهپاد و تسلیحات جمهوری اسلامی شناسایی کرده و در لیست تحریم‌های ایالت متحده قرار داده است.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شرکت‌ها شبکه تدارکاتی را تشکیل می‌دهند که به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه این وزارت‌خانه اعلام کرد اطلاعات و مدارک آمریکا از تامین تسلیحات و پهپادهای ساخت ایران برای نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی نشان‌دهنده تضعیف امنیت منطقه‌ای و ثبات جهانی از سوی جمهوری اسلامی است.

مرکز فناوری دفاعی و پژوهش‌های علمی، وابسته به وزارت دفاع و بخش لجستیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و امان‌الله پایدار، مدیر تجاری و مدیرعامل این مرکز در لیست جدید تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند.

همچنین شرکت مهندسی صنعتی «فرازان»، شرکت «اوزون سپور» و مورات بوکی مسئول این شرکت، شرکت «سلین» و اصغر محمودی، صاحب و مسئول اصلی شرکت فن آوری «سلین» نیز در لیست این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

شرکت مهندسی صنعتی «فرازان» موتورهای توربین ساخت اروپا به ارزش ده‌ها هزار دلار را برای استفاده در پهپادها و موشک‌های زمین به هوای جمهوری اسلامی فراهم می‌کرد. شرکت «اوزون سپور» که در ترکیه مستقر است تسهیل‌کننده روند تهیه انواع اقلام با کاربرد دفاعی برای مرکز فناوری دفاعی و پژوهش‌های علمی ایران است.

شرکت «سلین» نیز تأمین‌کننده دوربین‌های تصویربرداری حرارتی، ساختارهای رایانه‌ای، و ابزار دیگر برای جمهوری اسلامی بود.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح کرده است که همه دارایی‌ها و منافع این افراد و نهادها در خاک آمریکا باید مصادره شود. افزون بر آن، هر کسی که در معاملاتی با افراد و نهادهای نامبرده وارد عمل شود احتمالاً خود نیز مشمول تحریم خواهد شد.