/

تجمع ایرانیان در ونکوور با درخواست از دولت کانادا برای قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی

گروهی از ایرانیان مقیم کانادا امروز با تجمع اعتراضی خواستار قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی کشور کانادا شدند و از دولت جاستین ترودو خواستند تا مماشات با رژیم ایران را کنار گذاشته و قانون پارلمان این کشور مبنی بر تروریستی بودن سپاه را اجرایی کند.

خواندن این مطلب 10 دقیقه طول میکشد.

گروهی از ایرانیان مقیم کانادا امروز با تجمع اعتراضی خواستار قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی کشور کانادا شدند و از دولت جاستین ترودو خواستند تا مماشات با رژیم ایران را کنار گذاشته و قانون پارلمان این کشور مبنی بر تروریستی بودن سپاه را اجرایی کند.

به گزارش فرانیوز، براساس فراخوان اعلام شده، گروهی از ایرانیان مقیم ونکوور با ابراز حمایت از مسعود مسجودی ریاضیدان و استاد دانشگاه که بیش از ۸۰ روز است که در اعتراض به نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در دستگاههای عمومی دولت کانادا در اعتصاب غذا به سر می برد، در کارزار جهانی تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، گرد هم آمده و خواست خود را فریاد زدند.

تجمع کنندگان از دولت کانادا خواستند بی عملی در برابر سپاه را کنار بگذارد و با رژیم ایران مماشات نکند.

خانوم مژده شهریاری وکیل و فعال حقوق بشر در سخنانی در جمع ایرانیان حاضر گفت: رهبران واقعی ما نوجون های دهه هفتاد و هشتادی هستند و این شعار نیست. چراکه این نوجوانان و جوانان برخلاف نسل ما به ایدئولوژی وصل نیستند، تقدیس را کنار گذاتشته و خردگرا هستند. دنبال آزادی فردی اجتماعی هستند، به تعلقات فکری و سیاسی و مذهبی کاری ندارند.

او با اشاره به تفاوت حضور ایرانیان در تجمات روزهای آغازین خیزش مردمی ایران در مقایسه با هفته های اخیر، دلیل آن را جناح بندی ها و گروه سازی ها و اختلافات و دعواها و سهم خواهی ها دانست.

خانوم شهریاری یادآور شد: درباره سپاه ما تلاش می کنیم تا وابستگان آنها در کانادا را شناسایی کنیم و مورد پیگرد قانونی قرار دهیم.

او درباره اینکه با وجود قانون تروریستی اعلام کردن سپاه در پارلمان کانادا، هنوز این قانون در این کشور اجرایی نشده است، گفت: مسئولیت مستقیم این ماجرا به عهده جاستین ترودو است زیرا که اراده اش را ندارد و البته از نظر جهانی هم این موضوع در پیوند با برجام است. چرا که دولت های اروپایی نمی خواهند سپاه را در لیست قرار دهند زیرا به دنبال احیای برجام هستند و دولت کانادا پشت صحنه از دولت های اروپایی حمایت می کند.

خانوم شهریاری تاکید کرد: سنگر مبارزه ما می تواند هرجایی باشد از جمله در موقعیت هایی که شاهد رایزنی عوامل جمهوری اسلامی هستیم می توانیم روشنگری داشته باشیم.

در ادامه تجمع رامین ژوبین وکیل و عضو گروه تحقیق درباره عوامل نفوذی سپاه در کانادا نیز طی سخنانی از وجود شکاف عظیم بین ارگان های داخل کشور از جمله نهاد سپاه خبر داد و گفت: این آشفتگی و بهم ریختگی در نهادهای مختلف نظام یک شکست برای جمهوری اسلامی است.

آقای ژوبین گفت: سپاه در لیست گروههای تروریستی کانادا هست اما اجرایی نمی شود، ما به دنبال اراده سیاسی دولت کانادا در اجرایی کردن این قانون هستیم.

مسعود مسجودی نیز در پایان این تجمع طی سخنانی تاکید کرد: این اعتصاب غذا با خواستی روشن از دولت کانادا در دل کارزار همچنان ادامه خواهد یافت و آن خواسته پایان دادن به دخالت و حضور رژیم ایران در کانادا و نهادن بی کم و کاست سپاه در سیاهه نهادهای تروریستی کاناداست.

او افزود: تاخیر دولت در اجرایی کردن قانون تروریستی اعلام کردن سپاه، فشار دولت به پلیس در جلوگیری از تحقیقات جنایی درباره حمله موشکی سپاه به پرواز اوکراینی، اعلام تحریم های بی اثر و ارتباط دولت کانادا با دیپلمات های پیشین رژیم که در شکستن تحریم ها نقش دارند را دلیلی روشن بر این می داند که دولت کانادا نمی خواهد سیاست مماشات با رژیم را کنار بگذارد.

مسجودی گفت: تا سپاه در لیست نرود در کل رویارویی اثرگذاری با مداخله رژیم در کانادا شدنی نخواهد بود و رژیم هم دست بازتری برای تهدید امنیت ملی کانادا و امنیت ملی جهانی پیدا خواهد کرد.

مسجودی در ادامه بخش هایی از بیانیه تجمع را به زبان انگلیسی قرائت کرد.