//

تجمع اعتراضی پزشکان ایرانی-آلمانی؛ معترضان خواهان شفاف‌سازی درباره حضور حسینعلی نیری در آلمان هستند

شماری از پزشکان و کادر درمان ایرانی-آلمانی به همراه تعدادی از ایرانیان بر اساس فراخوان از پیش انتشار یافته در اعتراض به خبر حضور حسینعلی نیری در کلینیک پزشکی در هانوفر آلمان تجمع برگزار کردند و خواهان شفاف‌سازی در اینباره شده‌اند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این گردهمایی مقابل کلینیک مغز و اعصاب هانوفر (INI)  برگزار شده و پزشکان ایرانی-آلمانی با روپوش سفید در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

معترضان خواهان پاسخگویی درباره حضور حسینعلی نیری، عضو هیات مرگ زندانیان دهه شصت در مرکز درمانی مغز و اعصاب هانوفر با مدیریت مجید سمیعی شدند.

روز گذشته نوربرت روتگن، نماینده بانفوذ پارلمان آلمان در توئیتی نوشت: در روزهای اخیر در رسانه‌ها درباره حضور یک “قاضی مرگ” ایرانی و “آدمکش زنجیره‌ای” در یک مرکز درمانی در هانوفر آلمان گمانه‌زنی می‌شود.

این عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان از حزب دموکرات‌ مسیحی (CDU) در توئیت خود افزود: «نهادهای تحقیق و تفحص در این باره باید آشکارا صحت و یا رد این قضیه را مشخص کنند. چنانچه او [حسینعلی نیری] در آلمان بوده و برگشته یا اینکه هنوز در آلمان باشد، یک آبروریزی محض خواهد بود.»

روزنامه “دی ولت” چاپ آلمان نوشته وزارت امور خارجه آلمان در مورد سوال این رسانه در مورد تردد نیری در آلمان فقط اعلام کرده که “به طور اصولی در مورد ویزاهای فردی اظهار نظر نمی‌کند”.

واکنش کنشگران سیاسی و مدنی ایرانی و سیاستمداران آلمانی به حضور حسینعلی نیری در کلینیک پزشکی در هانوفر همچنان ادامه دارد.