تاکید شاهزاده پهلوی بر لزوم تروریستی شناختن سپاه از سوی کشورهای جهان

شاهزاده رضا پهلوی طی سخنانی در نشست زنان، اقتصاد و جامعه که در در واشینگتن دی‌سی برگزار شد، از کشورهای جهان خواست از حمایت از جمهوری اسلامی دست بردارند و سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

خواندن این مطلب 11 دقیقه طول میکشد.

شاهزاده رضا پهلوی طی سخنانی در نشست زنان، اقتصاد و جامعه که در در واشینگتن دی‌سی برگزار شد، از کشورهای جهان خواست از حمایت از جمهوری اسلامی دست بردارند و سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

به گزارش فرانیوز، شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه ۲۹ مارس در نشست زنان، اقتصاد و جامعه در واشینگتن دی‌سی، سخنرانی کرد و خواستار حمایت جامعه جهانی از خیزش انقلابی ایرانیان شد.

شاهزاده رضا پهلوی در این نشست، با مقایسه وضعیت زنان ایران در دوران پیش و پس از انقلاب ۵۷، گفت: جایگاه زنان در دوران جمهوری اسلامی پسرفت داشته است. در گذشته زنان بر مسند قضاوت و وزارت هم تکیه زده بودند و مشاغلی نظیر خلبانی جت‌های جنگنده خالی از حضور زنان نبود؛ حال آنکه امروزه و پس از انقلاب، جایگاه آن‌ها به‌شدت تنزل پیدا کرده است.

شاهزاده با بیان اهمیت درس گرفتن از انقلاب ۵۷ و حاکمیت جمهوری اسلامی افزود: جامعه پی برد که یکی از بزرگ‌ترین موانع پیشروی زنان به‌ویژه در خاورمیانه و به‌ویژه در جهان اسلام، دین سیاسی است و رژیم جمهوری اسلامی از همان ابتدا به نام دین با زنان دشمنی و خصومت ورزید.

او گفت: نسل مهسا اهمیت آینده سکولار را کاملا درک می‌کند؛ آینده‌ای که در آن، دین از دولت جدا خواهد بود؛ آنچه پیش‌نیاز دموکراسی محسوب می‌شود. منظور حقوق قومیت‌ها و جنسیت‌ها است، به‌ویژه جامعه دگرباشان جنسی که تحت آزار و اذیت قرار دارند و سرنوشتشان با آزار مذهبی گره خورده است.

شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه جامعه پس از سال‌ها حاکمیت جمهوری اسلامی، از نظر بلوغ سیاسی پیشرفت عظیمی کرده است، ادامه داد: صحبت از دین دیگر همچون گذشته تابو نیست و معنا و پیامدهای آن درک شده است.

او با بیان اینکه چشم‌انداز بسیار روشنی پیش رو است، گفت: این نخستین انقلاب زنان بود که خود زنان آن را رهبری می‌کردند و پدران، برادران و پسرانشان نیز آن‌ها را حمایت کردند. چهار سال گذشته ناظر دوره‌های مختلفی بودیم که ایرانیان تظاهرات یا اعتراض می‌کردند، اما این بار واقعا متفاوت است. می‌‌دانیم که یا باید آن را به سرانجام رساند یا بمیریم و می‌دانیم که چاره‌ای جز موفقیت نداریم.

شاهزاده رضا پهلوی خواستار حمایت‌های بین‌المللی از جنبش انقلابی ایرانیان شد و ادامه داد:  نخستین و مهم‌ترین خواسته این جنبش از جامعه جهانی را فراهم‌ کردن امکان دسترسی ایرانیان به اینترنت است.

وی با اشاره به تلاش رژیم جمهوری اسلامی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات و اعمال محدودیت در دسترسی به اینترنت، فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی و تشدید کنترل و جاسوسی از افراد، دسترسی امن و بدون خطر ایرانیان به اینترنت را «حیاتی» توصیف کرد.

در ادامه، او با اشاره به سوالات و ابهام‌هایی که بسیاری درباره خلاء پس از رژیم مطرح می‌کنند، به ویژگی شاخص جامعه ایرانی مهاجر در دنیا اشاره کرد و گفت: ترکیب جامعه ایرانی ساکن کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، سوئد از نظر تحصیلات و از نظر تاثیر آن‌ها بر بخش‌های مختلف جامعه میزبان اغلب از متخصصان، پزشکان و کارآفرینان تشکیل شده است. در صورت تغییر رژیم در ایران، بسیاری از آن‌ها احتمالا به ایران بازمی‌گردند و به بازسازی کشور کمک می‌کنند. این‌ها از آن دسته افرادی‌اند که به دلیل بی‌توجهی رژیم به پیشرفت ایران، کاملا از حقوق سیاسی‌شان محروم یا کاملا نادیده گرفته شدند. در صورت تغییر رژیم، آن‌ها بهترین سفیران ایران در این کشورها خواهند بود تا ایران را دوباره به آن مسیر پیشرفت وصل کنند.

شاهزاده رضا پهلوی با انتقاد از حاکمان رژیم جمهوری اسلامی گفت: آن‌ها ترجیح می‌دهند به حزب‌الله در لبنان کمک مالی کنند تا اسرائیل را با موشک بزند. آن‌ها به رفاه ایران علاقه‌ای ندارند.

شاهزاده رضا پهلوی در پایان، از جامعه جهانی خواست سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

او همچنین خواستار آن شد که جامعه جهانی از حمایت جمهوری اسلامی دست بردارد؛ رژیمی که به گفته او، با روسیه در حمله به اوکراین و آسیب رساندن به غیرنظامیان این کشور همکاری کرده است. رژیمی که دی‌ان‌ای آن با ارزش‌های جامعه دموکراتیک و آنچه خواست بیشتر ایرانیان است، در تضاد کامل قرار دارد.