/

بیش از ۸۰ نفر از اعضا خانواده‌های دادخواه در ایران خواستار توقف احکام اعدام شدند

همزمان با افزایش روند اجرای احکام اعدام در ایران، بیش از هشتاد نفر از اعضا خانواده‌های دادخواه ساکن ایران، با انتشار بیانیه‌ای، خواستار توقف احکام اعدام و اقدام فوری جامعه جهانی در این زمینه شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

همزمان با افزایش روند اجرای احکام اعدام در ایران، بیش از هشتاد نفر از اعضا خانواده‌های دادخواه ساکن ایران، با انتشار بیانیه‌ای، خواستار توقف احکام اعدام و اقدام فوری جامعه جهانی در این زمینه شدند.

به گزارش فرانیوز، خانواده‌های دادخواه در بیانیه خود با اشاره به اجرای احکام اعدام در ۴۳ سال عمر حکومت جمهوری اسلامی اعلام کردند: کشتن انسان‌ها فقط به احکام اعدام محدود نمی‌شود و در هر دوره‌ای با کشتن انسان‌های بی‌گناه در خیابان تنها به جرم اعتراض و برای مقابله با حق‌خواهی مردم تحت ستم و تبعیض و برای ایجاد جو رعب و وحشت بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده و به صف دادخواهان کشانده است.

در این بیانیه که به امضای شماری از اعضای خانواده‌های دادخواه ساکن ایران رسیده، همچنین موج فزاینده اعدام‌ها در چند هفته اخیر «انتقام‌گیری از مردم معترضی» توصیف شده است که «با فریاد حق‌خواهی زن، زندگی، آزادی به خیابان آمدند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما خانواده‌های دادخواه که زخم عمیق از دست دادن عزیزانمان را چه در خیابان و چه در چوبه‌های دار، بر تن و روحمان داریم، فریاد می‌زنیم اعدام و کشتن انسان‌ها را متوقف کنید. همه احکام اعدام را فوراً لغو کنید.

خانواده‌های دادخواه داخل ایران خطاب به همه انسان‌ها، تشکل‌های مدنی و نهادهای مدافع حقوق بشر جهان نوشتند: ما دادخواهان، از شما انسان‌های شریف و همه تشکل‌های مطالباتی و همه نهادهای مدافع حقوق انسان در سراسر دنیا می‌خواهیم برای لغو احکام اعدام و نجات جان‌عزیزانمان با ما هم‌صدا شوید و از هر راهی که می‌توانید برای توقف احکام اعدام در ایران تلاش کنید.

طی هفته های گذشته تعداد بی شماری از زندانیان در زندان های جمهوری اسلامی به اتهام های گوناگون محکوم به اعدام شده و احکام اعدام در سطح گسترده ای اجرا شده است.

هم اکنون جان تعداد زیادی از متهمان و معترضان بازداشتی در جریان انقلاب زن، زندگی، آزادی در معرض خطر و اجرای ناگهانی حکم اعدام است.