به دلیل گرمای بی سابقه هوا چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور تعطیل شد؛ هشدار نسبت به تشدید اشعه ماورای بنفش در تهران

بهادری جهرمی سخنگوی دولت از موافقت هیئت دولت با تعطیلی سراسر کشور در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه به‌دلیل گرمای هوا خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روز‌های جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

روز گذشته نیز وزارت بهداشت درباره افزایش مخاطره‌آمیز دمای هوا در سه روز آینده هشدار داد.

هم‌زمان با افزایش بی‌سابقه دمای هوای تهران، جهانگیر پرهمت، عضو هیئت‌علمی پژوهشکده آبخیزداری، گفت میزان اشعه ماورای بنفش خورشید در تهران روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد، تشدید می‌شود و مردم باید اقدام‌های حفاظتی را انجام دهند و از خطرها و آسیب‌های این اشعه خطرناک در امان باشند.

عضو هیئت‌علمی پژوهشکده آبخیزداری این خبر را با استناد به گزارش‌ سامانه‌های جهانی هواشناسی اعلام کرد و گفت که ماندن در خانه، استفاده از پوشش‌های ضداشعه فرابنفش و خودداری از تردد در ارتفاعات اقدام‌هایی‌اند که در این شرایط باید موردتوجه قرار بگیرد.

عضو هیئت‌علمی پژوهشکده آبخیزداری در ادامه تاکید کرد مردم تهران تشدید اشعه ماورای بنفش در روز سه‌شنبه را جدی بگیرند و تا حد امکان از خانه خارج نشوند تا از آسیب‌های چشمی و پوستی در امان باشند.

در خبری دیگر، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده‌باش مراکز درمانی در روزهای گرم این هفته خبر داد و تایید کرد که دمای هوا طی سه‌ روز آینده افزایش می‌یابد.

این مقام وزارت بهداشت تاکید کرد کودکان زیر چهار سال، افراد بالای ۶۵ سال، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و فشارخون بالا نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند. او همچنین به مردم توصیه کرد حتی‌الامکان در روزهای آینده بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر از خانه خارج نشوند.

ضعف، بی‌حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشارخون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در مواردی کما از نشانه‌های گرمازدگی شدید است.

بر مبنای گزارش سازمان هواشناسی دمای هوای بیشتر مناطق ایران طی روزهای آینده افزایش می‌یابد و روز چهارشنبه نیز دما به اوج می‌رسد. در این میان، دمای برخی استان‌ها از جمله خوزستان از ۵۰ درجه نیز عبور می‌کند.