/

بهشتی در نامه به ریشی سوناک: امنیت مردم بریتانیا در مقابل سپاه تروریستی را نمی توانید تضمین کنید

وحید بهشتی، فعال مدنی در سومین نامه خود به ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، بار دیگر خواسته خود را برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی تکرار و خطاب به وی یادآور شد: دیگر نمی‌توانید حفظ امنیت مردم بریتانیا را در مقابل این سازمان تروریستی تضمین کنید.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

وحید بهشتی، فعال مدنی در سومین نامه خود به ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، بار دیگر خواسته خود را برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی تکرار و خطاب به وی یادآور شد: دیگر نمی‌توانید حفظ امنیت مردم بریتانیا را در مقابل این سازمان تروریستی تضمین کنید.

به گزارش فرانیوز، وحید بهشتی فعال حقوق بشر که ۴۰ روز است برای رسیدگی به درخواستش دست به اعتصاب غذا زده است در نامه اخیر خود به نخست وزیر بریتانیا خواسته اش مبنی بر ملاقات با سوناک در اولین فرصت را تکرار کرد و نوشت: امروز چهلمین روز اعتصاب غذای من است و همان‌طور که در روزهای اخیر به رسانه‌ها گفته‌ام، بدنم روز به روز ضعیف‌تر می‌شود اما از نظر درونی، با اعتقاد به این که این کار درستی است، قوی‌تر می‌شوم.

بهشتی درخواست‌های خود از دولت بریتانیا را ساده و در عین حال مهم خواند و با تاکید بر فوریت معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی، نوشت که این امر نه فقط برای مردم ایران که مشتاق دموکراسی هستند، بلکه برای مردم بریتانیا و ارزش‌هایی که ما از آن حمایت می‌کنیم نیز ضروری است.

او که ماکتی از استوانه کوروش کبیر را نیز به‌عنوان هدیه به ریشی سوناک همراه نامه ضمیمه کرده است، درباره محتوای این اثر که اصل آن در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود، خطاب به نخست‌وزیر این کشور نوشت: متن روی این استوانه قدیمی که ۵۳۹ قبل از میلاد نوشته شده، به عنوان اولین منشور حقوق بشر در جهان شناخته می‌شود.

وحید بهشتی، کوروش را «اولین پادشاه ایران باستان» معرفی کرد و احکام نوشته شده از سوی او روی این استوانه را منعکس کننده «چهار ماده اول اعلامیه جهانی حقوق بشر» دانست.

تاکید بر پای‌بند نبودن سپاه پاسداران به اعلامیه جهانی حقوق بشر یکی دیگر از مواردی است که وحید بهشتی در نامه خود بر آن تاکید کرد و گفت: آن‌ها همچنان آشکارا از اساسی‌ترین حقوق مردم، هم در داخل مرزهای خود و هم در بسیاری از کشورهای دیگر سوءاستفاده می‌کنند که متاسفانه بریتانیا یکی از این کشورهاست.

این فعال حقوق بشر به تهدیدهای امنیتی علیه روزنامه‌نگاران ایران‌اینترنشنال اشاره کرد و با ذکر چند مثال در تایید سخن خود خطاب به ریشی سوناک گفت: «زمانی که رییس MI5 زنگ خطر تشدید تهدیدات تروریستی را به صدا درمی‌آورد یا هنگامی‌که ثابت می‌شود خروجی مراکز اسلامی تحت حمایت سپاه در سراسر بریتانیا افراط‌گرایی است، دیگر نمی‌توانید حفظ امنیت مردم بریتانیا را در مقابل این سازمان تروریستی تضمین کنید.»

بهشتی در پایان نامه خود خطاب به نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرد: تا دیر نشده اقدام لازم را انجام دهید و در تحریم سپاه به درستی عمل کنید؛ طوری که در آینده وقتی مردم به این روزها نگاه می‌کنند، بفهمند ما نیز ارزش زندگی انسانی، آزادی و دموکراسی را بالاتر از هر چیز دیگری می‌دانیم.

بهشتی  از ۴۰ روز پیش با برپا کردن یک چادر تحصن شبانه‌روزی خود را همراه با اعتصاب غذا مقابل ساختمان وزارت امور خارجه بریتانیا آغاز کرده و خواستار قطع روابط دیپلماتیک لندن با جمهوری اسلامی و همچنین تروریستی شناختن سپاه پاسداران شده است.

او پیش از این گفته بود تا زمانی که بریتانیا سپاه را تروریست نشناسد به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.