/

بقایی یزدی: سپاه عامل خشونت و ترور در داخل و خارج کشور است

نامدار بقایی یزدی استاد دانشگاه شرکت کننده در راهپیمایی لندن با هدف تاکید بر قرار دادن نام سپاه پاسداران درلیست گروه های تروریستی، گفت: بعد از 44 سال روشن شده که سپاه پاسداران عامل خشونت و ترور در داخل و خارج کشور است و دولت بریتانیا نیز این را به خوبی می داند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

نامدار بقایی یزدی استاد دانشگاه شرکت کننده در راهپیمایی لندن با هدف تاکید بر قرار دادن نام سپاه پاسداران درلیست گروه های تروریستی، گفت: بعد از ۴۴ سال روشن شده که سپاه پاسداران عامل خشونت و ترور در داخل و خارج کشور است و دولت بریتانیا نیز این را به خوبی می داند.

به گزارش فرانیوز، نامدار بقایی یزدی استاد دانشگاه و کنشگر حقوق بشر که امروز در راهپیمایی لندن و تجمع ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی شرکت کرده بود طی گفتگویی به اهمیت و اثرگذاری برگزاری تجمعات این چنین اشاره کرد و گفت: صدای ملت ایران برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی وحید بهشتی با اعتصاب غذا و دیگر افراد و گروه های سیاسی بارها فریاد زده شده و همگی بر ضرورت قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریستی تاکید کرده اند.

او افزود: بعد از ۴۴ سال روشن شد که سپاه پاسداران عامل خشونت و ترور در داخل و خارج از کشور است. این موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد و دولت بریتانیا هم به خوبی این را می داند.

بقایی یزدی که خود از سخنرانان مراسم امروز در لندن است، گفت: در سخنرانی امروز می خواهم به موارد حقوقی و قضایی که برای رفع موانع بر سر تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی دولتها وجود دارد، اشاره کنم و راه های موجود را مورد بررسی قرار داده تا این هدف عملی شده و دولت بریتانیا و کشورهای اروپایی ماننده آمریکا و عربستان و بحرین برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی اقدام کنند.

وی به موانع پیش روی دولت بریتانیا برای این اقدام ، علی رغم موافقت نمایندگان پارلمان این کشور، اشاره کرد و گفت: یکی از موانع برجام بوده است که برخی دولت ها فکر می کنند امیدی به این اسب مرده برجام هست و می توان آن را زنده کرد.

بقایی یزدی ادامه داد: مورد دیگر فعالیت های بازرگانی و تجاری کمپانی های بریتانیا و دیگر کشورها است که با جمهوری اسلامی مشغول معامله و مبادله اقتصادی هستند. اگر سپاه تحریم کامل شود و تروریست اعلام شود ضرر بزرگی به کمپانی ها وارد می شود و دولت بریتانیا نمی خواهد از جانب این کمپانی ها به دلیل ضرر و زیان ، مورد تعقیب قانونی قرار گیرد.