/

برگزاری غیرعلنی دادگاه سپیده قلیان؛ الزام حضور آمنه سادات ذبیح‌پور در جلسه بعدی دادگاه

وکیل یک زندانی سیاسی در پی شکایت یک بازجوخبرنگار و پرونده‌سازی علیه این زندانی، در گفتگو با رسانه‌های داخلی از روند برگزاری دادگاه و الزام حضور شاکی در جلسه بعدی خبر داد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امیررئیسیان، وکیل سپیده قلیان در گفتگو با «شبکه شرق» از روند دادگاه شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور از موکلش و الزام حضور او در جلسه بعدی دادگاه خبر داد.

بر اساس گزارش شرق، گذشته دادگاه شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور از سپیده قلیان در شعبه ۱۲۰۷ مجتمع قضایی شهید کچویی برگزار شده است.

این دومین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده بود. جلسه اول که قرار بود به صورت علنی برگزار و حتی به صورت زنده پخش شود،  به دلیل آنچه عدم رعایت حجاب اعلام شد، برگزار نشد.

به گفته امیر رئیسیان، وکیل سپیده قلیان جلسه دوم اما غیرعلنی برگزار شده و خبری هم از امکانات آموزشی مجازی و پخش آنلاین نبوده است.

این وکیل دادگستری درباره آنچه در این جلسه دادگاه گذشت، گفت: توضیحات‌مان را ارائه دادیم و تقاضایی که از دادگاه برای رفع نقص تحقیقات داشتیم را هم اعلام کردیم و منتظریم دادگاه در این مورد تصمیمات خود را اتخاذ کند.

وی اعلام کرد؛ تنها تصمیمی که فعلا به ما و نماینده حقوقی معرفی شده از طرف شاکی اعلام شده این است که جلسه دادگاه مجدد برگزار خواهد شد که خود شاکی یعنی خانم ذبیح‌پور باید لزوما در جلسه دادگاه شرکت کنند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم قلیان قرار بود در تاریخ ۲۸ تیر ماه، به صورت علنی در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران برگزار شود.

اما به دلیل ممانعت خانم قلیان از پوشش روسری و چادر به خاطر آنچه « رعایت حجاب و شئونات اسلامی» عنوان شده بود، لغو شد.

این فعال مدنی در تاریخ ۲۸ تیرماه، در خصوص شکایت آمنه سادات ذبیح پور احمدی، بازجوخبرنگار صدا و سیما از بابت اتهام «تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی» و اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی» به شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران احضار شده بود.

خانم قلیان اواسط اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام «توهین به رهبر» به دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

وی در بخش مجازات تکمیلی به منع عضویت در گروه یا دستجات سیاسی و اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع اقامت در استان تهران و استان های مجاور به مدت دو سال محکوم شد.

این حکم چندی بعد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

خانم قلیان پیشتر در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، ساعاتی پس از آزادی در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۸ اسفند ماه گذشته، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.