برکناری محسن رضایی از پستی و انتصاب او در مسندی دیگر

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حکمی محسن رضایی معاون مستعفی رئیس جمهور در امور اقتصادی را به سمت «دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» منصوب کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حکمی محسن رضایی معاون مستعفی رئیس جمهور در امور اقتصادی را به سمت «دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» منصوب کرده است.

به گزارش فرانیوز، روز گذشته رسانه‌های داخلی گزارش دادند که محسن رضایی از معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور استعفا داده است.

برخی در واکنش به خبر استعفای محسن رضایی، این اتفاق را کنار گذاشتن او از این سمت و خروج او از دولت تحلیل کردند.

ابراهیم رئیسی در سوم شهریور ۱۴۰۰ زمانی که حکم معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور برای محسن رضایی را صادر کرد، همزمان او را به سمت دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت هم منصوب کرده بود.

در حکم جدید انتصاب رضایی، نوشته شده است با توجه به خواسته های علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران «در رابطه با موقعیت جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به موجب این ابلاغ به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب می‌شوید».

عبدالناصر همتی، رئیس پیشین کل بانک مرکزی در توئیتی در واکنش به استعفا محسن رضایی نوشت: در اولین مناظره انتخاباتی ۱۴۰۰، آقای رضایی مدعی شدند که پول ملی را تقویت و بعد از یورو و دلار به قوی ترین پول منطقه تبدیل خواهند کرد. امروز، با بیش از۱۰۰٪ کاهش ارزش پول ملی، از دولت خارج شدند. باید خسته نباشید گفت بابت آنچه با راهبری آقای رئیسی و تیم اقتصادی به خط شده انجام دادند!

رضایی پیش از معاونت اقتصادی رئیس جمهور، سال‌ها دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و قبل از آن بیشتر از یک دهه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.