با وجود نپذیرفتن سناریوی حکومت از سوی خانواده پیرفلک؛ حکم اعدام مجاهد کورکوری صادر شد

دادگاه انقلاب شهرستان ایذه در خوزستان در حالی عباس (مجاهد) کورکوری را به اتهام قتل کیان، به اعدام محکوم کرد که خانواده پیرفلک بارها گفته‌اند مجاهد قاتل پسرشان نیست و قاتل از بین ماموران انتظامی و امنیتی است.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

دادگاه انقلاب شهرستان ایذه در خوزستان در حالی عباس (مجاهد) کورکوری را به اتهام قتل کیان، به اعدام محکوم کرد که خانواده پیرفلک بارها گفته‌اند مجاهد قاتل پسرشان نیست و قاتل از بین ماموران انتظامی و امنیتی است.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه این خبر را روز جمعه ۱۸ فروردین اعلام کرد و نوشت این حکم غیرقطعی است و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی ایران است.

کیان پیرفلک کودک ۹ ساله همراه خانواده خود در خودرو بود که شامگاه ۲۵ آبان هدف گلوله قرار گرفت. کشته شدن کیان پیرفلک موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی و در میان چهره‌ها برانگیخت. پیکر او روز جمعه ۲۷ آبان با حضور گسترده مردم ایذه و با شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی و سید علی خامنه‌ای به خاک سپرده شد.

مقامات جمهوری اسلامی قتل کیان را «اقدام تروریستی» معرفی کردند و بعد از مدتی، عباس (مجاهد) کورکوری به عنوان قاتل کیان از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی معرفی شد.

مجاهد کورکوری در روستایی در اطراف ایذه بازداشت شد. گفته شده او به همراه دو نفر دیگر بود که در درگیری با ماموران آنها کشته شدند و تنها مجاهد کورکوری زنده ماند. محاکمه او را پشت درهای بسته آغاز شد و خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه مدعی شد او اتهام خود مبنی بر قتل کیان پیرفلک را پذیرفته است.

مادر مجاهد کورکوری گفته است او تحت شکنجه وادار به اعتراف شده است.

خانواده پیرفلک بارها تاکید کرده اند شهروندان ایذه در قتل فرزندشان متهم نیستند و ماموران به خودروی آنها شلیک کرده‌اند.

زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک که در هنگام تیرخوردن پسرش در ماشین بود، بعد از ادعای اینکه قاتل کیان، مجاهد کورکوری است، به دیدار مادر مجاهد رفت و با او عکس گرفت. خانم مولایی بارها گفته که ماموران خودرو آنها را به گلوله بستند و مجاهد کورکوری در این موضوع نقشی نداشته است.

در کنار نام عباس کورکوری متهم پرونده ایذه نام فردی بنام «بهمن بهمنی» دیده می‌شود که بنابر گزارش‌های منتشر شده چند روزی است به دلیل اتهامات وارده در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

ماه‌منیر (زینب) مولایی، مادر کیان پیش‌تر گفته بود افرادی را که حکومت بعنوان قاتل فرزندش معرفی می‌کنند مورد تایید آنها نیست.

مادر کیان همچنین پیش تر در استوری اینستاگرم نوشت: بهمن برادر من است. من مادر کیان، هرکس از همشهری‌هایم را که به عنوان قاتل معرفی کنید هرگز نمی‌پذیرم.

داوود شاه‌ولی، وکیل خانواده پیرفلک هم ۱۲ اسفند گفت که مقام‌‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند نام «ضابطان قوه قضاییه» را از پرونده قتل کیان پیرفلک پاک و فرد دیگری را به‌عنوان قاتل معرفی کنند.

او گفت: اراده‌ای قوی وجود دارد که می‌خواهد قاتل کیان را مجاهد کورکور معرفی کند. زمانی که موکلم کشته شد، هیچ اثر و نشانی از مجاهد کورکور به دست نیامده بود.