جو بایدن
/

بایدن حوثی‌ها را «تروریست» خواند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، یک روز پس از حملات ایالات متحده و بریتانیا به موضع شبه نظامیان حوثی در مناطق مختلف یمن گفت که او این گروه را «یک سازمان تروریستی» می‌داند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در جریان دیدار جو بایدن از کسب و کارهای کوچک در شهر النتون، در ایالت پنسیلوانیا آمریکا٬ از او پرسیده شد که آیا شبه نظامیان حوثی یک گروه تروریستی هستند، او در پاسخ گفت : «فکر می‌کنم آنها هستند».

دولت جو بایدن در اولین سال روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱، گروه انصارالله، بدنه اصلی شبه نظامیان حوثی، را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.

مقامات دولت جوبایدن پیشتر در ماه نوامبر اعلام کرده بودند که در حال ارزیابی مجدد وضعیت شبه نظامیان حوثی هستند.

جو بایدن همچنین در اظهارات خود درباره حمله به مواضع حوثی‌ها در یمن در جمع خبرنگاران گفت که از نظر او «ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست».

آقای بایدن همچنین تاکید کرده که آمریکا هم به دنبال جنگ نیابتی با ایران نیست.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده درگیر جنگ نیابتی است؟ گفت: «خیر. من قبلا پیام را به ایران رسانده‌ام. آنها می دانند که نباید هیج کاری انجام دهند.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اگر حوثی‌ها به این رفتار خیرسرانه خود ادامه دهند، به همراه با متحدان خود پاسخ خواهیم داد».

ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و متحدانش بامداد جمعه بیش از ۶۰ نقطه را در ۱۶ مکان مورد استفاده شبه نظامیان حوثی در یمن، هدف قرار دادند.

همچنین جان کربی،‌ سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با برنامه صبحگاهی شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی تاکید کرد که دولت آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست.

او همچنین گفت که حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن درست قدرت این گروه در ذخیره،‌ پرتاب و هدایت موشک‌ها و پهپادهایشان را هدف قرار داده است.

او افزود که همچنان در حال ارزیابی حملات دیشب هستند.