بازداشت ۱۲ نفر به اتهام «فروش لباس‌های نامتعارف و توهین‌آمیز»

بر اساس اعلام رئیس پلیس فتای تهران، ۱۲ نفر به اتهام فروش اینترنتی «لباس‌های نامتعارف و توهین‌آمیز در ارتباط با محرم و ائمه اطهار» بازداشت و چهار واحد تولیدی نیر در محدوده بازار تهران پلمپ شده‌اند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از رسانه‌های داخلی، داود معظمی گودرزی گفت: دست‌اندرکاران ۱۵ صفحه اینستاگرامی فروش لباس مورد پیگرد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در روند رسیدگی پرونده تعداد ۱۲ نفر متهم شناسایی و دستگیر شدند و از انبارهای متعلق به این افراد چندین هزار انواع البسه نامتعارف کشف و ضبط شد.

این مقام پلیس اظهار داشت؛ در این پرونده بیش از چهار واحد تولیدکننده که در محدوده بازار تهران فعال بودند و پشتیبانی فروش اینترنتی این لباس‌ها را بر عهده داشتند، پلمپ شدند.

معظمی گودرزی در تعریف البسه «نامتعارف و توهین‌آمیز» گفت: طرح‌های چاپ شده روی البسه موجود در انبارهای مکشوفه عموما درخصوص تشویق به مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی و یا آیین شیطان‌پرستی بودند.

طی روزهای اخیر رسانه‌های نزدیک به حکومت کارزاری برای برخورد با فروشندگان لباس‌هایی که دارای نمادهای «شیطان‌پرستانه» می‌خوانند آغاز کرده‌اند.

از سویی دیگر، سال‌های گذشته در ایران بازار مد لباس و آرایش ویژه صورت، مو و ناخن برای زنان و مردان در محرم با عنوان «مد عاشورایی» داغ بوده است.

در حالی برخورد با شهروندان در محرم سال جاری تشدید شده است که برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی با مقایسه سرکوب و کشتار معترضان مسالمت‌آمیز توسط جمهوری اسلامی با روایت عاشورا، تصاویری از جان‌باختگان اخیر منتشر می‌کنند.