/

بازداشت وکیل خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده؛ خسرو علیکردی به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شد

برادر وکیل خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده با انتشار ویدئویی از بازداشت این وکیل دادگستری در پی تفهیم اتهام در دادسرای انقلاب مشهد و انتقال وی به زندان وکیل‌آباد خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، جواد علیکردی برادر خسرو علیکردی نوشت: امروز دهم مرداد ماه، برادر عزیزتر از جانم جناب آقای دکتر خسرو علیکردی، وکیل پایه یک دادگستری و وکیل خانواده جاوید‌نام ابوالفضل آدینه‌زاده با دو اتهام جدید، توسط شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای انقلاب مشهد تفهیم شده و به لحاظ عجز از تودیع قرار وثیقه صادره، به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

وی افزود: قابل ذکر است، پیشتر ایشان در همین شعبه با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تفهیم و با قرار کفالت یکصد و پنجاه میلیون تومانی آزاد بودند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: از این پس اینجانب جواد علیکردی، تمام قد در کنار خانواده جاویدنام ابوالفضل آدینه‌زاده به عنوان وکیل حضور خواهم داشت.

خسرو علیکردی در تاریخ دهم تیر ماه با اعلام خبر تفهیم اتهام توسط دادسرای مشهد ضمن انتشار توئیتی عنوان کرد که دادسرا روز شنبه از پذیرش وکیل او به بهانه اینکه در فهرست وکلای تأیید قوه قضاییه نیست، خودداری کرده است.

وی همچنین روز یکشنبه چهارم تیر ماه با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی، برای تفهیم اتهام و تشکیل پرونده قضایی به شعبه ۹۰۳ بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شده بود.

پرونده‌سازی علیه خانواده آدینه‌زاده و وکیل آنها در شرایطی صورت گرفته که طی هفته‌های گذشته علی آدینه‌زاده، پدر ابوالفضل آدینه‌زاده و مرضیه آدینه‌زاده، خواهر این نوجوان جان‌باخته و رضا آدینه‌زاده، عموی او یک روز پیش از برگزاری مراسم تولد ابوالفضل در شهرستان فاروج استان خراسان رضوی، دستگیر شده بودند.

اعضای خانواده آدینه‌زاده به صورت موقت آزاد شدند، اما توسط دستگاه قضایی برای آنها پرونده‌هایی تحت اتهام تبلیغ علیه نظام تشکیل شده است.

ابوالفضل آدینه‌زاده، نوجوان ۱۶ساله، اواسط مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در ایران مقابل دانشگاه فردوسی مشهد با شلیک نیروهای حکومتی از فاصله نزدیک و در اثر اصابت ده‌ها گلوله ساچمه‌ای کشته شد.