بازداشت سه عضو «جیش‌العدل» در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری سه نفر به اتهام عضویت در گروه «جیش‌العدل» با این ادعا که این سه تن «قصد انجام اقدامات ضد امنیتی» در سطح شهرستان و استان را داشتند, خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرنیوز، روز چهارشنبه یکم شهریور دوستعلی جلیلیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران گفته است که ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر طی رصد و پایش اطلاعاتی، متوجه خبری مبنی بر تردد اعضای گروهک تروریستی در سطح شهرستان شدند.

به گفته فرماندها انتظامی سیستان و بلوچستان آنان قصد انجام اقدامات ضد امنیتی و عملیات تروریستی در سطح شهرستان و استان را داشته اند.

گروه مسلح جیش‌العدل پیش از این مسئولیت حملۀ ۱۷ تیر به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله را که براثر آن دو مامور نیروی انتظامی کشته شدند، برعهده گرفت و این کلانتری را «یکی از عوامل اصلی وقوع جمعه خونین زاهدان» خواند.

«جمعه خونین زاهدان» به درگیری‌های هشتم مهر ۱۴۰۱ بین مأموران حکومتی و مردم معترض زاهدان در بحبوحهٔ اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» اشاره دارد که در نتیجهٔ آن به‌گفتهٔ برخی منابع حقوق بشری حدود یکصد نفر از مردم بر اثر تیراندازی مأموران کشته شدند.

همزمان روز چهارشنبه همچنین رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، خبر داد که در ظهر همین روز، افرادی با استفاده از سلاح دوربین‌دار به سمت برجک شماره ۲ پاسگاه میل ۸۴ گروهان مرزی «ریگ ملک» هنگ مرزی جاوه تیراندازی کردند و سرباز وظیفه «محمد آتش‌زای»، اهل و ساکن شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی، را به قتل رساندند.