/

بازداشت دو تن دیگر از اعضای خانواده‌های دادخواه؛ خواهر شیرین علیزاده و مادر محمدجواد زاهدی بازداشت شدند

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» فشار نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بر خانواده‌های کشته‌شدگان افزایش یافته و در این راستا دست‌کم دو تن دیگر از اعضای خانواده‌های دادخواه توسط ماموران حکومتی بازداشت شده‌اند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مهسا یزدانی، مادر زنده‌یاد محمدجواد زاهدی، شب گذشته به دنبال یورش ماموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری خانم یزدانی حاصل نشده است.

همچنین نسرین علیزاده، خواهر زنده‌یاد شیرین علیزاده صبح امروز چهارشنبه یکم شهریور ماه توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

این بازداشت در حالی صورت گرفته که کوروش وزیری، همسر شیرین علیزاده‌ نیز در تاریخ ۲۵ مرداد ماه، همزمان با زادروز همسر خود توسط ماموران نهادهای امنیتی بازداشت شد. ‌

گفته شده، آقای وزیری بر مزار همسرش و مقابل چشمان فرزندش بازداشت شده و تلفن همراه او و نزدیکانش توسط ماموران امنیتی ضبط شده است.

شیرین علیزاده در تاریخ ۳۱ شهریور سال گذشته به همراه خانواده‌ خود برای گذراندن تعطیلات از اصفهان به چالوس رفته بود.

او داخل ماشین شخصی‌ در حال فیلمبرداری از اعتراضات در خیابان بود که در نزدیکی متل قو، مقابل چشمان کودک هفت ساله و همسرش با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد.‌

خانواده‌های جانباختگان خیزش انقلابی ایرانیان از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در مناسبت‌های مختلف مورد فشارهای شدید و اکثرا تحت بازداشت و بازجویی قرار می‌گیرند.