/

بازداشت دست‌کم ۲۵ عضو انجمن سبز چیا در کُردستان؛ سه عضو همچنان در بازداشت به سر می‌برند

به دنبال یورش نیروهای امنیتی نظام به جلسه سالانه «انجمن سبز چیا» که در باغ یکی از اعضای این انجمن مردم‌نهاد در روستای «نچی» مریوان در حال برگزاری بود، دست‌کم ۲۵ عضو این نهاد بازداشت شدند. اکثر اعضا با ارائه تعهد کتبی آزاد شدند اما سه تن همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، اکثریت بازداشت‌شدگان شب گذشته با ارائه تعهد کتبی آزاد شده‌اند.

طبق این گزارش، اما ۳ نفر از این افراد به نام‌های مادح خوشنواز، کاوه داستان و کاوه کریمیان کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

بر اساس گزارش منابع مطلع، شب گذشته بازداشت شدگان به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه مریوان منتقل شدند.

پس از تلاش فعالان مدنی مریوان، اکثریت آنها با دادن تعهد کتبی آزاد شده‌اند.

در جریان یورش هماهنگ نیروهای اداره اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و انتظامی مریوان، در روز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه دست کم ۲۵ عضو انجمن سبز چیا بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی همچنین کلیه وسایل شخصی از جمله تلفن همراه شرکت‌کنندگان در این جلسه را با خود برده‌اند و از بازگرداندن آنها خودداری کرده‌اند.

کمال کهنه‌پوشی، لقمان کهنه‌پوشی، سالار آذری، مادح خوشنواز، عبدالله بلواسی، کاوه کریمیان، کاوه داستان، شاهو طلوعی، علی عنایت، جمال قادری، هیوا بابایی، مادح همت‌بلند، ناصح همت‌بلند، فرهاد مولودی، سیروان ملارحیم و محمد افسری از جمله اعضای انجمن سبز چیا هستند که شب گذشته بازداشت شدند.

انجمن سبز چیا در قالب سازمان مردم‌نهاد در شهرستان مریوان در کُردستان با گرایش فعالیت زیست‌محیطی در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده است.