/

ایرانیان در برلین خواسته خود مبنی بر تروریستی شناختن سپاه را فریاد زدند

جمعی از ایرانیان ساکن آلمان در برلین با برگزاری تجمع مقابل پارلمان بریتانیا، بر خواسته خود مبنی بر گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی دولت انگلیس تاکید کردند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

جمعی از ایرانیان ساکن آلمان در برلین با برگزاری تجمع مقابل پارلمان بریتانیا، بر خواسته خود مبنی بر گنجاندن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی دولت انگلیس تاکید کردند.

به گزارش فرانیوز، ایرانیان ساکن برلین امروز ظهر، همزمان با فراخوان تجمع در لندن برای تاکید بر قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در گروه های تروریستی، مقابل ساختمان سفارت بریتانیا تجمع کردند.

براساس این گزارش، تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی در حمایت از انقلاب زن، زندگی، آزادی ، سپاه را عامل سرکوب معترضان در داخل دانستند.

در این تجمع بیانیه ای در محکومیت اقدامات سپاه قرائت شد که در آن به ترور افراد سیاسی و معترضان از سوی سپاه در نقاط مختلف کشور، اشاره شد.

همچنین در این بیانیه سپاه علاوه بر اینکه عامل سرکوب اعتراضات داخلی عنوان شده، تاکید شده که ماجرای مسموم سازی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور نیز با عاملیت این ارگان صورت می گیرد و متهم اصلی در این ماجرا سپاه پاسداران است.

تجمع کنندگان که حضور خود را اعلام همبستگی با وحید بهشتی فعال سیاسی در کارزار تروریستی شناختن سپاه اعلام کردند، یکصدا خواهان قرار دادن نام این ارگان در لیست گروههای تروریستی از سوی دولت انگلیس شدند.

تجمع کنندگان در برلین همچنین از دولت آلمان درخواست کردند تا از اعدام جمشید شارمهد شهروند ایرانی آلمانی جلوگیری کند.

جمشید شارمهد پس از ماه‌ها بازجویی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به‌اتهام «افساد فی الارض»، از طریق هدایت و رهبری گروه موسوم به «تندر»، به اعدام محکوم شد.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در واکنش به این حکم، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را به صدور احکام «خودسرانه» متهم کرد. وزیر خارجه آلمان، در ادامه پیامش از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا به صدور احکامی از این دست پایان دهند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای تایید حکم اعدام جمشید شارمهد را به شدت محکوم کرد و ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره بازداشت «خودسرانه» اتباع دوگانه در ایران، نوشت: اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد از اجرای حکم اعدام شارمهد خودداری و این حکم را لغو کند.