ودانت پاتل
/

ایالات متحده: جمهوری اسلامی را با همه ابزارهای موجود مجبور به پاسخگویی می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری تاکید کرد: رژیم ایران را همچون گذشته در قبال فعالیت‌های بدخواهانه و بی‌ثبات کننده‌، مسئول دانسته و آنها را مجبور به پاسخگویی می‌کنیم.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ودانت پاتل به پرسشی درباره نزدیک شدن به زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی و احتمال تمدید دوباره این تحریم‌ها پاسخ داد.

او گفت: ما علاوه بر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ابزارهای دیگری از جمله تحریم‌های دوجانبه و چندجانبه در اختیار داریم که قبلا هم از آنها استفاده کرده‌ایم.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد:باز هم از ابزارهای خودمان برای وضع تحریم بر ضد نهادها و مقامات جمهوری اسلامی و پاسخگو کردن رژیم استفاده خواهیم کرد.

پاتل همچنین به پرسش دیگری درباره ارسال تسلیحات توقیفی ایران به اوکراین نیز پاسخ داد.

او گفت: همانطور که سنتکام و وزارت دفاع پیشتر اعلام کرده‌اند، این سلاحها که به‌ هنگام ارسال برای حوثی‌های یمن توقیف شده‌اند، حالا برای استفاده در جنگ، در اختیار اوکراین قرار گرفته است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: چون این تسلیحات از جمهوری اسلامی خارج و توسط ارتش آمریکا توقیف شده است، ارسال آنها به اوکراین، ناقض قوانین تحریمی جمهوری اسلامی نیست.

مقامات آمریکایی روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه، اعلام کردند که ایالات متحده هزاران قبضه سلاح و مهمات توقیف شده جمهوری اسلامی را به اوکراین خواهد داد.

نیروهای نظامی اوکراین در انتظار کمک های مالی و تجهیزات جنگی از طرف ایالات متحده و متحدانش هستند.

این اقدام می‌تواند به کاهش برخی از کمبودهای پیش روی ارتش اوکراین کمک کند.