اولین جمعه سال و ادامه تظاهرات ضد حکومتی در زاهدان

مردم زاهدان امروز و در نخستین جمعه سال ، با وجود جو شدیدا امنیتی، پس از نمازجمعه به خیابان‌ها آمده و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند. به گزارش فرانیوز، عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز جمعه چهارم فروردین در مراسم هفتگی نماز جمعه زاهدان گفت: بسیاری از بزرگان مسئله اقتصاد مریض کشور را مطرح کردند، تا زمانی که سیاست‌های داخلی و خارجی تغییر نکند، این مسئله اصلاح نمی‌شود. بیماری اقتصاد ریشه‌اش در مسائل سیاسی است. او با بیان اینکه مردم اکنون برای یک زندگی ساده نیز محتاج هستند، خواستار برقراری رابطه ایران با همه دنیا شد و گفت: فقط ارتباط با دنیای

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

مردم زاهدان امروز و در نخستین جمعه سال ، با وجود جو شدیدا امنیتی، پس از نمازجمعه به خیابان‌ها آمده و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

به گزارش فرانیوز، عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز جمعه چهارم فروردین در مراسم هفتگی نماز جمعه زاهدان گفت: بسیاری از بزرگان مسئله اقتصاد مریض کشور را مطرح کردند، تا زمانی که سیاست‌های داخلی و خارجی تغییر نکند، این مسئله اصلاح نمی‌شود. بیماری اقتصاد ریشه‌اش در مسائل سیاسی است.

او با بیان اینکه مردم اکنون برای یک زندگی ساده نیز محتاج هستند، خواستار برقراری رابطه ایران با همه دنیا شد و گفت: فقط ارتباط با دنیای گرسنگان کافی نیست.

مولوی عبدالحمید همچنین سال ۱۴۰۱ را برای مردم ایران سالی دشوار توصیف کرد و با اشاره به اعتراضات سراسری گفت: مردم ایران در بسیاری از مسائل احساس مشکل کردند و خود را در تنگنا دیدند.

این روحانی پرنفوذ در میان اهل سنت با تاکید بر این که این اعتراضات «مسالمت‌آمیز» بود، گفت: متاسفانه با این اعتراضات آن طور که نباید برخورد می‌شد، برخورد شد. شایسته این بود که مسئولان حرف مردم را می‌شنیدند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین در بخش دیگری از سخنرانی نمازجمعه، به کشته‌شدگان اعتراضات در سراسر ایران به ویژه اعتراضات شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: اینجا هم در این مصلی مفت و مجانی عده کثیری شهید شدند و این نشان از این است که در کشور ما چه قدر اشتباهات می‌شود که کشتن مردم سنگین‌ترین گناه است.

مولوی عبدالحمید بار دیگر تأکید کرد که کشته‌شدگان اعتراضات زاهدان با «گلوله‌های جنگی» نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند.

گفتنی است بر اساس آمارهای سازمان‌های حقوق بشری، تاکنون در اعتراضات سراسری ایران بیش از پانصد نفر بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شدند که از این میان حدود صد کشته متعلق به اعتراضات «جمعه خونین» زاهدان است.

پس از سخنرانی مولوی عبدالحمید، اعتراضات مردم زاهدان به‌رغم جو امنیتی، ادامه یافت و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر داده شد.

براساس گزارش ها علاوه بر قطعی اینترنت ، پخش زنده سخنرانی مولوی عبدالحمید این هفته نیز پس از چند دقیقه قطع شد.

بنا به گزارش‌ها، شهروندان معترض در زاهدان امروز پس از نمازجمعه شعار‌هایی از جمله «سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت»، «می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت»، «مرگ بر دیکتاتور» و «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند.