مسابقات کشتی
/

انزوای ورزش ایران در جهان؛ آلبانی نیز برای ورزشکاران ایرانی ویزا صادر نکرد

آلبانی نیز پس از عربستان و مجارستان که در هفته گذشته از صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی خودداری کردند، به تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران ویزا نداد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مسابقات کشتی قهرمانی امیدهای جهان از اول آبان‌ماه در تیرانا آلبانی برگزار می‌شود و تیم ایران یکی از امیدهای قهرمانی در این دور مسابقات بود، از شرکت در این مسابقه محروم شد.

هفته گذشته نیز مجارستان درخواست ویزای تمامی اعضای تیم کاراته ایران را رد کرد و بسیاری از اعضای تیم ایران از شرکت در رقابت‌های کاراته جهان باز ماند.

پیش‌تر نیز عربستان روادید لازم برای حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی کاراته که قرار بود در ۲۸ و ۲۹ مهر در ریاض برگزار شود را صادر نکرد.

روزنامه شرق نیز با انتشار گزارشی با عنوان «هر ۵ قاره به ورزشکاران ایران ویزا نداده‌اند» عنوان کرد که ورزشکاران ایران با خطر منزوی شدن در سطح جهانی روبرو هستند اما مسئولان ورزش جمهوری اسلامی «با شعار‌هایی دهان پر کن» در پی رفع و رجوع کردن این مسئله برآمده‌اند.

به نوشته این روزنامه «اتفاق عجیب‌تر برای ورزش و ورزشکاران ایرانی اینکه صادرنشدن ویزا برای آن‌ها فقط مربوط به آمریکا و اروپا نمی‌شود و کشور‌هایی در سه قاره دیگر هم وجود دارند که گاهی به دلایل مختلفی از صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی خودداری کرده‌اند. در آفریقا نام مصری‌ها دیده می‌شود که از صدور ویزا برای تیراندازان ایرانی خودداری کردند. در اقیانوسیه هم استرالیا وجود دارد که به بهانه احتمال پناهندگی، قید صدور ویزا برای ژیمناست‌های ایرانی را زد».

 روزنامه شرق در بخش دیگری از این گزارش نوشت: «از همه عجیب‌تر قاره آسیا است. سنگاپور پیش از این برای بسکتبال سه‌نفره ایران ویزا صادر نکرده است. اسم عربستان هم که به‌تازگی به این فهرست اضافه شده و این کشور در روز‌های اخیر ابتدا از صدور ویزا برای کاراته‌کاهای ایرانی خودداری کرد، ولی بعد از رایزنی این کشور ویزای ورزشکاران ایرانی را صادر کرد.»