/

انتقال بهاره هدایت به بیمارستان در پی وخامت حال جسمانی بر اثر اعتصاب غذا

وکیل یکی از زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان اوین با انتشار مطلبی از وخامت حال جسمانی موکل خود در سیزدهمین روز اعتصاب غذا و انتقال وی از زندان به بیمارستان خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، زهرا مینویی وکیل بهاره هدایت با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر) این خبر را «مطابق با اطلاع خانواده» خانم هدایت اعلام کرد.

این وکیل دادگستری پیشتر گفته بود که خانم هدایت پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا، ۸ کیلو وزن کم کرده و دچار ضعف شدید و تپش قلب شده است.

این زندانی سیاسی طی دو هفته اخیر در اعتراض به مرگ مشکوک جواد روحی و با درخواست آزادی روزنامه‌نگاران زندانی دست به اعتصاب غذا زده و دچار کاهش وزن، کاهش قند خون و بی‌حالی شده بود.

خانم هدایت پیشتر با انتشار نامه‌‎ای اعلام کرد که در اعتراض به کشته ‎شدن جواد روحی در زندان و همچنین با خواست آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی به عنوان نمادهای جنبش زن، زندگی، آزادی و برای حفاظت از وجدان که به گفته او « اندوخته اخلاقی ماست که خودمان و نسبت‌مان با جهان را داوری می‌کند» دست به اعتصاب غذا زد.

همزمان بیش از ۲۰۰ هنرمند، روزنامه‌نگار و فعال مدنی در نامه‌ای خطاب به بهاره هدایت، زندانی سیاسی و فعال مدنی، خواستار پایان دادن به اعتصاب غذایش در زندان اوین شدند.

در این نامه آمده است: ما جمعی از سینماگران، روزنامه‌نگاران، خانواده‌های دادخواه، فعالان مدنی و مردم ایران، تجدید عهدت‌ با وجدان عمومی و جنبش مهسا را ارج می‌گذاریم. ‌‌جامعه ایران و خانواده‌های دادخواه؛ به تن سالم و روح استوار و آزادی‌خواهت در مسیر عدالت نیاز دارند.

بهاره هدایت در مهر ماه ۱۴۰۱ و در میانه خیزش انقلابی بازداشت شد.

او پس از یک ماه نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین به بند سیاسی زنان در این زندان منتقل شد.

خانم هدایت پیش‎تر به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به شلیک به هواپیمای اکراینی به ۴ سال زندان قطعی محکوم شده بود.

او همچنین در جریان وقایع ۸۸ نیز به ده سال حبس تعزیری محکوم شد و پس از هفت سال، در سال ۹۵ از زندان اوین آزاد شد.