/

انتقاد مادر محمدحسن ترکمان از سکوت مراجع تقلید نسبت به کشتار معترضان

کاملیا سجادیان، مادر محمدحسن ترکمان که در جریان اعتراضات کشته شد، باردیگر در پستی اینستاگرامی، نسبت به بی‌اعتنایی مراجع تقلید به کشتار معترضان و دادخواهی خانواده‌ها انتقاد کرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

کاملیا سجادیان، مادر محمدحسن ترکمان که در جریان اعتراضات کشته شد، باردیگر در پستی اینستاگرامی، نسبت به بی‌اعتنایی مراجع تقلید به کشتار معترضان و دادخواهی خانواده‌ها انتقاد کرد.

به گزارش فرانیوز، کاملیا سجادیان در پایان ماه رمضان به کنایه از تعیین مبلغ فطریه از سوی مراجع تقلید کشور در پست اینستاگرام خود نوشت: «حالا آقایون میزان فطریه به نفع چند؟ حالا میزان کفاره روزه‌خواری چند؟ به دلار حساب کردید به ریال؟ میزان کفاره سکوت در برابر ظلم و کثافت‌کاری چند؟ میزان سکوت‌تان در برابر خون فرزندم چند؟ میزان دست در اذیت و آزار خانواده‌ها چند؟ میزان برکناری خواهران و برادران داغدار از سمت و شغلشان چند؟ میزان دربندکردن و ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌المعامله خانواده‌های داغدار چند؟ میزان کفاره نگاه کردن‌تان به خون‌های به ناحق ریخته چند؟ میزان دست به ظلم و کفر دادن‌تان چند؟»

خانم سجادیان با طعنه به مخالفت علی خامنه‌ای نسبت به برگزاری رفراندوم نیز اضافه کرده: «حالامردم را هیچ فرض کنید. مردم صلاحیت رفراندوم را ندارند، اما چندوقت دیگر برای کشاندن مردم پای صندوق‌های رای، مردم فهیم و باصلاحیت می‌شوند. مردم را فقط برای نمایشنامه‌های‌تان می‌خواهید.»

او پیشتر نیز در پست اینستاگرامی خود درباره ادعای دینداری حکومت و عدم تناسب این ادعا با عملکرد حاکمان نوشته بود: «حالا من به عنوان یک زن مسلمان و معتقد و مذهبی اعلام می‌کنم این اسلام فرمایشی و دروغین شما را قبول نداشته و ندارم. من با همان اعتقادات و خدایی که مرا انسانی آزاده خلق کرده در برابرتان می‌ایستم و با همان اعتقادات توی دهن بی‌شرف‌ترین‌هایی که در قالب دین و مذهب جنایت می‌کنند میزنم شما حق ندارید به نام خدا و مذهب هرغلطی دلتان میخواهد انجام دهید و بعد هم سناریو سازی کنید، مگر می‌شود در یک مملکت بالای پانصد نفر را به خاک و خون کشید و آنوقت آقایون رده بالا بی اطلاع باشند؟ چطور یک مورچه در مرز فلسطین کشته می‌شود همگیتان دم از حقوق بشر می‌زنید؟ الان جزء اصحاب کهف شدید؟»