کیک محبوب من
//

انتخاب فیلم «کیک محبوب من» با بازیگران بدون حجاب برای بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین

فیلم «کیک محبوب من» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین معرفی شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این فیلم یکی از ۲۰ اثری خواهد بود که برای جوایز اصلی رقابت خواهند کرد.

در این فیلم زنان بدون حجاب اجباری حضور دارند.

فیلم «کیک محبوب من» ساخته مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها در حالی به بخش مسابقه جشنواره برلین راه یافته است که دو کارگردان این فیلم توسط مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی ممنوع‌الخروج شده‌اند.

۳۰ جشنواره و مؤسسه سینمایی و فیلمساز بین‌المللی اواخر آذر ماه امسال با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار آن شدند که جمهوری اسلامی با لغو اتهامات وارده به این دو فیلمساز ایرانی، حکم ممنوعیت خروج آنها از کشور را لغو کند.

در این نامه اشاره شده بود که وقتی صناعی‌ها و مقدم برای انجام مراحل فنی «کیک محبوب من» قصد سفر به پاریس را داشتند، در تهران گذرنامه‌های آنها ضبط شد و آنها به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» در انتظار برگزاری دادگاه هستند.

لی‌لی فرهادپور و اسماعیل محرابی بازیگران این فیلم هستند که به عنوان محصولی از کشورهای ایران، فرانسه، سوئد و آلمان معرفی شده است.

کارلو چاتریان، مدیر هنری جشنواره برلین، در نشست خبری روز دوشنبه گفت لی‌لی فرهادپور در این فیلم نقش یک زن پا به سن گذاشته را بازی می‌کند که تصمیم می‌گیرد به زندگی‌اش سر و سامان بدهد و کارهایی را بکند که مردم پیش از انقلاب ۵۷ در ایران انجام می‌دادند.

در تصویر منتشر شده از فیلم هم خانم فرهادپور بدون حجاب اجباری دیده می‌شود.