الیاس نادران، نماینده مجلس شورای اسلامی، از سمت خود کناره‌گیری کرد

رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۱۱ دی خبر دادند که الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از سمت نمایندگی کناره‌گیری کرده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۱۱ دی خبر دادند که الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از سمت نمایندگی کناره‌گیری کرده است.

هنوز دلیل استعفای نادران مشخص نیست ولی ظاهرا او در انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس استعفا داده است و «قصد حضور در دولت را ندارد».

این نماینده مجلس به خبرگزاری ایسنا گفته که دلیل استعفایش را در زمان نطق خود بیان می‌کند.

الیاس نادران روز یکشنبه در تذکری به رئیس مجلس گفت: «استعفایم را تقدیم هیات رئیسه کرده‌ام؛ تقاضا دارم که آن را قرائت کنید. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه باید تقاضای استعفاء را قرائت کند و اجازه تفسیر ندارد».

این پنجمین نماینده مجلس شورای اسلامی است که از شهریور سال ۱۴۰۰ از این سمت کناره‌گیری می‌کند. چهار نماینده قبلی برای حضور در دولت ابراهیم رئیسی و شهرداری تهران از مقام خود استعفا دادند.

احسان خاندوزی، نماینده تهران، به وزارت امور اقتصادی و دارایی رفت. سید جواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان و آران و بیدگل، به عنوان وزیر جهاد کشاورزی مشغول به کار شد. احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مشهد و کلات که نایب ‌رئیس مجلس بود، به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید و علیرضا زاکانی، نماینده قم و رئیس وقت مرکز پژوهش‌های مجلس، نیز شهردار تهران شد.