/

افشاگری نازیلا معروفیان درباره تعرض جنسی ماموران هنگام بازداشت؛ او همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد

یک بانوی روزنامه‌نگار که هفته گذشته برای چهارمین بار توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در فایلی صوتی درباره تعرض جنسی ماموران به او حین بازداشت افشاگری می‌کند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، نازیلا معروفیان طی فایل صوتی که در  اختیار رسانه‌های فارسی‌زبان قرار گرفته، گفته است؛ «در شرایطی که بدترین حال ممکن را داشتم به من تعرض کردند»

وی همچنین تاکید کرده که اعتصاب غذای خود را برای تمام زنانی می‌داند که از حکومت جمهوری اسلامی در رنج هستند.

این روزنامه‌نگار که طی روزهای اخیر در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب زده، از سوی دستگاه قضایی به حبس و مجازات نقدی محکوم شد.

او همچنین از سوی دستگاه قضایی به حبس و مجازات نقدی محکوم شده است.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی برای پرونده قبلی نازیلا معروفیان را به «یک سال حبس و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی» محکوم کرده‌اند.

نازیلا معروفیان روز چهارشنبه هشتم شهریور برای چندمین بار در خانه‌اش در تهران بازداشت شده است.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه هشتم شهریور گزارش داد که این خبرنگار با حکم دادسرای ارشاد به اتهام «ترویج اباحه‌گری» بازداشت شده است.

نازیلا معروفیان نخستین بار پس از مصاحبه با امجد امینی، در پی کشته شدن دخترش مهسا امینی، بازداشت شد.

این روزنامه نگار برای چهارمین بار در یک سال گذشته بازداشت شده است. او پیش از بازداشت، از مهدی یراحی، خواننده بازداشتی معترض حمایت کرده بود.

گفته شده بازداشت او با خشونت و توهین همراه بوده است.

این دانشجوی رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه پیش از اولین بازداشت خود در آبان سال گذشته، به‌رغم تهدید‌های نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، با امجد امینی، پدر مهسا امینی، گفتگو و آن را منتشر کرده بود.