افزایش تلفات رانندگی به بیش از ۱۰هزار کشته در ۶ماهه نخست امسال

سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد که در شش‌ماه نخست سال، ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، استان‌ فارس با ۸۶۱ فوتی بیشترین و ایلام با ۱۱۰ کشته کمترین آمار را داشته‌‌اند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال، ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان باختند که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۹ هزار و ۹۰۴ نفر بود.

سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرده، در شش ماهه نخست امسال از کل تلفات تصادفات، ۸ هزار و ۴۰۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۳۱۴ نفر زن بودند. در این مدت ۷ هزار و ۳۳۸ نفر در تصادفات برون شهری، ۲ هزار و ۵۸۸ نفر در حوادث رانندگی درون شهری و ۶۵۴ نفر نیز در مسیرهای روستایی کشته شده‌اند.

استان‌های فارس با ۸۶۱، سیستان و بلوچستان با ۷۹۷ و تهران با ۷۶۳ و استان‌های ایلام با ۱۱۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲۲ و اردبیل با ۱۳۸ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار کشته‌های تصادفات را در نیمه نخست سال داشته‌اند.

در ۶ ماهه امسال، شهریور با ثبت ۲هزار و ۵۱ کشته تصادفات، در مقایسه با دیگر ماه‌های سال بیشترین آمار تلفات را داشته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش یافته است.

پزشکی قانونی در تازه‌ترین گزارش خود همچنین از افرایش ۳.۷ درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند در ۶ ماهه امسال خبر داده است.

در این مدت ۲۰۱ هزار و ۵۴۲ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی در سطح کشور مراجعه کرده‌اند.

به اعتقاد کارشناسان، کیفیت پایین خودروهای داخلی و عدم امکان استفاده از خدمات حمل و نقل ریلی و هوایی برای همه ایرانیان به دلیل هزینه بالا، از عوامل اصلی افزایش نرخ تلفات جاده‌ای در ایران است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران در آمار تلفات رانندگی در رتبه ۱۱۳ از ۱۷۵ کشور قرار داشته که رتبه بدی محسوب می‌شود.

آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایران، یکی از پنج علت مهم مرگ و میر ایرانیان به‌شمار می‌رود.