/

اف‌بی‌آی هشدار داد: تاکتیک های جدید چین و ایران برای آزار بیشتر مخالفان خود در خاک آمریکا

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، هشدار داد که چین و ایران تلاش‌های خود برای سرکوب مخالفان‌شان در این کشور را شدت داده و از تاکتیک‌های جدیدی برای آزار و اذیت منتقدان خود در خاک آمریکا استفاده می‌کنند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، هشدار داد که چین و ایران تلاش‌های خود برای سرکوب مخالفان‌شان در این کشور را شدت داده و از تاکتیک‌های جدیدی برای آزار و اذیت منتقدان خود در خاک آمریکا استفاده می‌کنند.

به گزارش فرانیوز، به نوشته خبرگزاری رویترز، در این گزارش مقامات اف‌بی‌آی که روز چهارشنبه ۳۰ فروردین منتشر شده است، از قربانیان خواسته‌ شده که پا پیش بگذارند و به نهادهای اطلاعاتی درباره تهدیدات علیه خود اطلاعات بدهند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا می‌گوید شاهد رشد تهدیدات فرامرزی از سوی چین و جمهوری اسلامی است. در این گزارش اشاره شده که این دولت‌ها در خاک آمریکا به دنبال جذب کارگاه‌های خصوصی برای جاسوسی درباره مخالفان خود هستند.

به گفته مقامات فدرال آمریکا حکومت‌های ایران و چین به طور فزاینده‌ای از کارآگاهان خصوصی برای جاسوسی از مخالفان خود در آمریکا استفاده می‌کنند و اکنون چندین پرونده کیفری در این مورد در جریان است.

یک مقام اف‌بی‌آی در این زمینه گفت: «بسیاری از این اقدامات تاکتیک‌های جدید هستند که مانند روندهای گذشته نیستند، ما تاکنون در تحقیقات خود ندیده‌ بودیم که چین و ایران در خاک آمریکا چنین کارهایی انجام دهند.»

مقامات پلیس فدرال آمریکا می‌گویند، اهداف طرح‌های سرکوب فرامرزی چند وجهی است و گاهی نیز هدف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی ایالات متحده از طریق «تاکتیک‌های نفوذ بد» است.

چندماه پیش، وزارت دادگستری آمریکا در هفتم بهمن جزئیات تازه‌ای از توطئه ترور مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق بشر و مجری برنامه تبلت صدای آمریکا، توسط حکومت جمهوری اسلامی در خاک ایالات متحده را منتشر کرد.

مقامات وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا با برگزاری یک کنفرانس خبری اعلام کردند که اعضای یک گروه تبهکاری سازمان‌یافته مستقر در اروپای شرقی در توطئه «قتل یک شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل که علناً با حکومت ایران مخالفت کرده است»‌ مشارکت داشتند.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا سه نفر به نام‌های رفعت امیروف، پولاد عمروف، و خالد مهدی‌اف در رابطه با جرایم مربوط به اجیر شدن برای قتل و پولشویی دستگیر شده‌اند.

در فروردین ماه هم، دادگاه فدرال نیویورک، نیلوفر بهادری را به اتهام دست داشتن در توطئه برای ربودن مسیح علینژاد به چهار سال زندان محکوم کرد.

اف‌بی‌آی روز دوشنبه نیز خبر داد دو نفر را در منهتن نیویورک در ارتباط با «ایستگاه مخفی پلیس» چین بازداشت کرده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند این دو تن به نمایندگی از وزارت امنیت عمومی چین برای برای ایجاد اولین ایستگاه پلیس خارج از قلمرو این کشور (چین) در خاک آمریکا فعالیت می‌کردند.