اعطای مرخصی تشویقی و چندصد میلیارد تومان کمک هزینه سفر از سوی وزارت رفاه برای شرکت کارکنانش در راهپیمایی اربعین

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرده که به پرسنل این وزارتخانه و سازمان‌هایش، ۳ روز مرخصی تشویقی، ۵ میلیون تومان کمک هزینه و یک میلیون تومان برای هریک از اعضای خانواده، جهت اعزام به راهپیمایی اربعین پرداخت می کند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی‌ نژاد با انتشار تصویری از اطلاعیه وزارت کار، امتیازات ویژه سفر اربعین برای خانواده‌های این وزارتخانه را برشمرد.

عبدالرضا داوری در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار اطلاعیه ای مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص امتیازات سفر اربعین برای کارکنان این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه نوشت: به پرسنل وزارت رفاه و سازمان‌هایش، ۳ روز مرخصی تشویقی، ۵ میلیون تومان کمک هزینه و یک میلیون تومان برای هریک از اعضای خانواده، جهت اعزام به راهپیمایی اربعین پرداخت می‌شود.

اگر فقط ۲۰% از پرسنل وزارت رفاه به راهپیمایی اربعین بروند، بار مالی آن برای دولت ۸۵۰ میلیارد تومان خواهد بود!

داوری همچنین در توییت دیگری نوشت: با ۸۵۰ میلیارد تومانی که قرار است وزارت رفاه برای سفر اربعین کارکنانش هزینه کند می‌توان ۱۵۰۰ واحد آپارتمان ۷۰ متری را در طرح مسکن ملی، از صفر تا صد ساخت و تحویل داد، می‌توان ۵۷۰۰ شغل با وام ۱۵۰ میلیون تومانی ایجاد کرد.

در حالی که مردم ایران با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه‌اند، هرساله مقام‌های جمهوری اسلامی در آستانه مراسم مذهبی «اربعین» از ارائه خدمات دولتی به کسانی خبر داده‌اند که قصد دارند در این مراسم شرکت کنند.

در اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این مراسم به عنوان «کنگره عظیم اربعین حسینی به عنوان نماد قدرت نرم جهان اسلام و زمینه ساز تمدن اسلامی» یاد شده است.

با ابتکار قاسم سلیمانی و سپاه قدس، ایام محرم، به‌خصوص «اربعین حسینی»، به مناسبتی بیشتر سیاسی تا مذهبی مبدل شد تا جمهوری اسلامی میزان نفوذ خود را در عراق به نمایش بگذارد. اما برخلاف تبلیغات گسترده نظام حاکم بر ایران، مراسم اربعین سابقه تاریخی تایید شده‌ای در بین علمای شیعه ندارد.

پیش از این نیز خبرهایی برای فراهم کردن امکانات گسترده در مرزها برای تامین آب آشامیدنی شرکت کنندگان در این مراسم منتشر شد. این در حالیست که از ماهها قبل شهروندان در اکثر نقاط کشور با مشکل کمبود آب یا قطعی آب در شهرها و روستاها مواجه هستند و آبرسانی با تانکر در محلات صورت می گیرد، مشکلی که مسئولان هنوز نتوانستند آن را برطرف کنند.

میلیاردها تومان هزینه اعزام چندمیلیونی، از تخفیف هزینه سفر تا ویزا و تدارک ‌زاد و توشه مشارکت‌کنندگان در این برنامه و برپایی امکانات مختلف از محل بودجه بیت‌المال که در شرایط فشار معیشتی و فقر گسترده در ایران، باری بر دوش محرومان در جامعه است، حکومت در تلاش است تا از این مراسم به عنوان سکو و سنگری در راستای اهداف و اغراض سیاسی خود بهره ببرد.