/

اعدام دو زندانی عقیدتی در زندان اراک

دو زندانی عقیدتی با اتهاماتی از قبیل قرآن سوزی، ارتداد و توهین به پیامبر مسلمانان صبح امروز در زندان اراک اعدام شدند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

دو زندانی عقیدتی با اتهاماتی از قبیل قرآن سوزی، ارتداد و توهین به پیامبر مسلمانان صبح امروز در زندان اراک اعدام شدند.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی این دو نفر را یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارعی معرفی کرد و نوشت که آنها به ترتیب در اردبیل و یاسوج دستگیر و در اراک محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند.

بنا بر گزارش این خبرگزاری یوسف مهرداد «مدیر و ایجادکننده یک گروه مجازی بسیار معروف» و «حداقل در ۱۵ گروه و کانال ضد دین، ادمین و گرداننده اصلی بوده» است و صدرالله فاضلی زارع «مدیریت ۲۰ گروه و کانال هتاک به مقدسات و خداناباوری» را برعهده داشته است.

هفته گذشته و به دنبال انتشار خبر انتقال این دو زندانی به سلول انفرادی برای اجرای حکم اعدام، خانواده آنها و تعدادی از شهروندان به نشانه اعتراض به این اقدام در مقابل زندان اراک تجمع کردند.

همچنین شاهزاده رضا پهلوی نیز چند روز گذشته با انتشار یک توییت خواهان لغو حکم اعدام این دو نفر شد و از همه مدافعان آزادی بیان در ایران و سراسر جهان خواست که برای لغو حکم اعدام آنها به جمهوری اسلامی فشار بیاورند.

در پی ایجاد موج حمایتی در شبکه‌های اجتماعی و تجمع خانواده و شهروندان مقابل زندان اراک، حساب کاربری توییتری «دادبان» که به کنشگران مشاور حقوقی می‌دهد از انتقال این دو زندانی به بند عمومی خبر داد.

همچنین رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز جمعه ۱۵ اردیبهشت در توییتی نسبت به گزارش‌ها در خصوص احتمال اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام یوسف مهرداد و سید صدرالله فاضلی زارع، دو زندانی عقیدتی، به اتهام «سب‌النبی» واکنش نشان داد و خواستار پایان دادن به کشتار مردم ایران از سوی حکومت شد.

وب‌سایت «هرانا» پیش‌تر از بازداشت هفت نفر در ارتباط با مدیریت و عضویت یک کانال تلگرامی با عنوان «نقد خرافه و مذهب» خبر داده و اعلام کرده بود که به‌رغم آزادی سایر متهمان با قرار وثیقه، یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی به اعدام محکوم شده‌اند.

حکم اعدام این دو نفر تیرماه ۱۴۰۰ در دیوان عالی جمهوری اسلامی تایید شده بود.